Aannemersbedrijf Jaap Bos partij

Afgelopen zondag organiseerde kaatsvereniging Terschelling de Aannemer Jaap Bos partij.

Het plotselinge overlijden van Renze Poelstra , kaatsvriend en penningmeester van de club

is nog maar kort geleden en dat was te merken op het veld, onwennig is misschien het beste woord.

Maar zoals de penningmeester zelf altijd zei, we maken er een mooie dag van, en ondanks het grote gemis lukte dat aardig.

Na het wachten op de zon konden we uiteindelijk starten met 16 kaatsers, De eerste partij werd nog even onderbroken door een klein buitje maar de rest van de dag was prachtig kaatsweer.

In 2 poules werd er gestreden om de finale plaats, de winnaar van elke poule ging naar de finale en de nummers 2 gingen spelen om de derde plaats.

De strijd om de derde plaats werd gewonnen door partuur John Adema (vorig jaar nog koning van de zelfde partij) Peter Draaisma en Sietske de Bos.

De finale was een mooie strijd, partuur 1 Franek Bikowski, Jan-Tyme Eisma en Jos van Rosmalen speelden tegen Partuur 6 Sander Bakker, Jan Meindertsma en Petra de schiffart.

Het partuur van Franek pakte vanaf het begin de leiding, maar het partuur van Sander leefde halverwege wat op en ze kwamen gelijk op 4-4 6-6, alles lag weer open, maar op deze stand viel het beslissende punt in het voordeel van Partuur Franek, Sander en zijn maten kwamen dit niet meer te boven en zo won het partuur Franek, Jan-Tyme en Jos met 5-4 6-6 de Aannemer Jaap Bos Partij 2017

Franek werd verkozen tot koning al waren er ook veel stemmen voor de jeugdige Jan-Tyme.

Na afloop van de partij was het nog lang gezellig, zoals de penningmeester dat het liefst zag.

Franek plaatste zijn krans en koningsprijs op een hele mooie plek vlakbij het kaatsveld, een mooi gebaar op een mooie dag.