Isola Bella O.T.K. (m.z.b.) | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

5 man sterk zat al klaar voor de keet voordat er ook maar koffie was gezet, deze mannen kwamen speciaal over van de vaste wal om een potje te kaatsen.

Op onze Fred na waren ze de eerste maar Fred versla je ook niet zomaar want die is volgens mij al om 5.00 uur op het veld om de lijnen te leggen. wederom bedankt Fred.

Uiteindelijk kwamen er nog 5 eilanders bij en aan de ene kant een lichte tegenvaller maar aangezien het vakantie was en HT weekend viel de opkomst toch nog mee.

Na de loting kwamen de volgende parturen te voorschijn:

1 Doede vd Meer, Peter Draaisma en Sietske de Bos

2 Erik Bergsma, Kor vd Wal en Hanny Overal

3 Evert Wendelaar, Teake Hoekstra en Pieter Bergsma

4 Bas Postma en Fred Fiege

4 Parturen, dus iedereen 1 keer tegen elkaar om te beginnen met 1 tegen 2, oftewel partuur Doede tegen Partuur Erik.

Nou werd later bekend dat Erik een leuk Oerock feestje had gehad en dat verklaarde toch een hoop.

De normaal altijd zo scherp geplaatste opslagen waren nergens te bekennen, In het perk had Kor nog wel eens een mooie kaats maar Doede en Peter gingen er toch steeds voorbij, Hanny had nog last van al haar aanmoedigingen tijdens de HT en het leek wel of ze nog op de boot zat, alle ballen zwabberden links en rechts uit het veld.

Helaas ondanks de werklust verloor het partuur van Erik met 5-1 6-2

Parturen 3 en 4 gingen ook los.

Bas en Fred waren maar met zijn tweeën, maar waren vastberaden dat dit geen probleem zou moeten zijn, in mum van tijd stonden ze 2 eersten voor tegen het Partuur van Evert, dit ging mooi, ging ja.

Evert Teake en Pieter hadden plotseling bedacht dat ze niet naar Terschelling waren gekomen om zich te laten weg slaan door 2…… en ja hoor 3 keer met je ogen knipperen en het was 5-2 6-0 Bas en Fred dropen af.

In de tweede partij van Bas en Fred Tegen ditmaal Doede, Peter en Sietske, ging het niet echt anders behalve het verschil dat de tegenstander nu niet eerst 2 eersten weggaf en dus was het heel snel 0-5 4-6 nou hadden ze ook niet echt veel geluk en beseften ze dat een derde maat toch wel makkelijk zou zijn geweest.

Partuur 2 van Erik ging op voor de partij tegen partuur 3 van Evert.

Erik begon langzaam wat beter te slaan en Hanny kon het perk ook wat beter vinden, Kor ging door waar hij mee bezig was degelijk voorin.

Evert en Teake in het perk is op papier een leuk perk maar je moet het dan nog wel even laten zien.

Pieter sloeg op als altijd, korte ballen op je enkels of hoge ballen met effect, bijna niets ging eruit, keurig.

Uiteindelijk was het partuur van Erik de onderliggende partij met een beetje geluk hadden ze iets meer eersten gehad maar het bleef bij 2-5 4-6.

Door deze uitslagen waren er toch nog 2 finales aan het eind van deze isola bella O.T.K.K.M.Z.B (zie boven)

De parturen 4 en 2 maakten zich op voor de strijd om de derde plaats.

De soep van Camping Terpstra had de spelers goed gedaan en gingen allemaal met goede hoop het veld in.

Bas en Fred waren gebrand, deze tegenstander had ook 2 keer verloren en hun spel was tot dan toe ook niet echt om over naar huis te schrijven, ze roken hun kans. Maar ja dat dacht het partuur van Erik ook.

Bas en Fred probeerden van alles, maar Erik Kor en Hanny waren de partijen ervoor vergeten en kaatsten alsof hun leven ervan af hing.

Alles lukte en hadden Bas en Fred eindelijk eens wat tussenspel dan dook Erik ineens op en waren de punten alsnog voor hun.

De ballen werden af en toe uit frustratie wat harder terug gegooid en zelfs een goed gemikte bal in het gezicht van Erik mocht het tij niet keren (sorry nogmaals Haha)

Erik, Kor en Hanny pakten de derde prijs met 2-5 6-6

De finale, Doede, Peter en Sietske hadden de minste eersten tegen gekregen en waren ook niet van plan veel weg te geven deze partij.

Evert, Teake en Pieter gaven zichzelf van te voren niet zoveel kans maar het gemak van de eerste 2 partijen gaf hun toch veel vertrouwen.

Peter stond voorin en had regelmatig een goed antwoord op de opslagen van Teake en Pieter, Sietske sloeg voor best op en het was best, weinig fouten en de tegenstander had er moeite mee.

Doede stond achterin en sloeg op voor minst, ballen met een stuitje achterin daar kon hij wel wat mee.

In het begin ging het mooi gelijk op, ondanks de warmte en de vermoeidheid was het nivo zeer hoog, grote kaatsen goed geplaaste opslagen en mooi tussenspel.

Vooral het tussenspel en de opslagen van Pieter gaven deze partij toch de doorslag Het partuur van Evert sloeg een gaatje naar 4-2 en helaas kon het partuur van Doede dit niet meer goedmaken.

Eindstand 5-3 6-6

Tijdens de prijsuitreiking werd duidelijk dat over de gehele dag gezien de meeste stemmen voor de koningsprijs gingen naar Teake Hoekstra en dus kreeg hij uit handen van de voorzitter de mooie nieuwe koningsprijs, een trofee in de vorm van de Kerk van Hoorn gezien vanaf het veld.

Hierna kwam er nog een heerlijke verassing van de sponsor van de partij, allemaal aan de Pizza!

Het gelach en af en toe geplaag ging nog heerlijk even door in het zonnetje onder het genot van een hapje en een drankje.

Al met al een zeer geslaagde dag met mooie prijzen, fijne sponsors, hard werkende vrijwilligers(o.a kransen makers en lijnen leggers) en een paar gezellige kaatsers.         ©Bas Postma