Hotel Nap partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Afgelopen zondag werd de Hotel NAP partij gespeeld met 4 parturen, helaas een hoop afzeggingen wegens welverdiende vakanties en andere festiviteiten.

Maar ondanks dat zou het een gezellige dag worden, alle parturen 1 keer tegen elkaar en dat werd een mooie strijd.

Doede vd Meer, Fred Fiege en Gerard Lodder hadden wat moeite met de warmte in de eerste partij,wat ze ook probeerden het was telkens net iets te kort. Ze verloren de eerste partij met 5-2 6-6

De tweede partij van dit partuur ging heel anders, de schouders er wat meer onder, verbaal elkaar flink oppeppen en knallen dan maar.

Helaas met 5-0 6-6 was het evenzogoed snel over in deze partij, niet wat ze van tevoren hadden verwacht.

De laatste partij van dit partuur ging om de derde plaats, ze moesten winnen om toch nog met iets naar huis te komen.

Doede sloeg de kaatsen in deze partij wat groter en Fred had zijn ouderwetse backhand weer van stal gehaald, Gerard plaatste een paar linke balletjes voorin het perk. Tot 2-3 ging het gelijk op maar toen sloeg de tegenstander een gaatje en werd het uiteindelijk 3-5 6-6 en zo werden Doede, Fred en Gerard 4e.

Bas Postma en Pier Minnema waren als tweetal geloot, hun eerste partij was meteen een zware, dan weer een eerst voor dan weer gelijk en dan weer een achter, het golfde op en neer met af en toe weergaloze ballen, bij 5-5 echter maakten ze een paar foutjes en op 6-0 werden ze toch nog verslagen.

Bas en Pier hadden wel vertrouwen in de tweede partij deze tegenstander was ook een tweetal en ze roken hun kans.

Het tweetal waar ze tegen moesten dachten echter precies hetzelfde en misschien waren ze toch net iets scherper want in mum van tijd stond het 3-5.

Op 2-6 was er nog een kleine kans maar de kaats was toch nog te groot en zo verloren zij ook hun 2e partij.

Hun derde en laatste partij was tegen het partuur van Doede zoals hier boven vermeld ging dit in het begin gelijk op maar trokken ze later toch aan het langste eind, Bas en Pier werden deze dag 3e.

Het partuur Binne Tuinstra, Peter Draaisma en Pieter Bergsma speelden hun eerste partij tegen Bas en Pier, een lange zware partij, maar met winst.

Hun 2e partij was echter in een paar minuten gespeeld met een 5-0 6-6 overwinning. Zo werden er niet teveel krachten verspild.

Samme Overal en Kor vd Wal waren het ander tweetal deze dag, partij 1 was met een 5-2 6-6 uitslag niet heel erg zwaar.

Partij 2 was al iets zwaarder maar die werd ook gewonnen met 5-3 6-2.

Redelijk fit gingen ze de laatste partij in tegen Binne, Peter en Pieter

Zo was er aan het eind van de dag toch nog een finale, beide parturen hadden hun eerste 2 partijen gewonnen en de winnaar van deze krachtmeting kon zich de winnaar van de Hotel NAP partij 2016 noemen.

Binne wilde de krans heel graag en zweepte Peter en Pieter op, hij plaatse mooie ballen in het perk en sloeg zo nu en dan een balletje boven. Peter had vooral op de kaatsen mooie tactische slagen en zo nu en dan vlogen ze bij hem ook mooi uit de nap.

Pieter sloeg nagenoeg foutloos op, zeker koningwaardig.

Ze liepen uit naar een 4-2 voorsprong, op dat moment vond Samme het even genoeg en draaide hij de rollen om met Kor.

Kor stond voorin en Samme nam dat over om zo hogere ballen in het perk af te dwingen van de tegenstander, de kaatsen werden groter en Samme sloeg regelmatig boven.

Ze kwamen terug in de wedstrijd dus het was een slimme zet geweest, ze kwamen zelfs op een 5-4 voorsprong.

Maar Binne Peter en Pieter gaven zich niet zomaar over, zij pakten nog een eerst erbij en werd het dus 5-5.

Samme kroonde zich in het laatste eerst tot koning, met een paar bovenslagen en een superopslag, was het gespeeld en pakten zij de overwinning.

Binne, Peter en Pieter werden 2e

Samme werd later inderdaad ook door de medespelers gekozen tot koning van de Hotel NAP partij 2016.

10 September is de laatste kans op kransen dit jaar, op het veld van AVV de Eetcafe Zonneweelde avondkaatspartij

18.00 uur aanwezig. er word gekaatst met zachte bal. (vorig jaar een groot succes)

Alle uitslagen.                                                                 © Bas Postma