De Bakvis partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Mooi weer, nieuwe ballen, 20 kaatsers en  een hapje en een drankje.

Alle ingrediënten waren aanwezig voor een prachtige kaats partij.

Er werd besloten om in 2 poules te gaan kaatsen en na de loting zagen de poules er als volgt uit:

Poule A:

partuur 1: Evert Wendelaar, Klaas Zwart en Sietske de Bos.

partuur 2: Erik Bergsma en Tom Couperus.

partuur 3: Samme Overal, Renze Poelstra en Fred Fiege.

Ondanks de goede wil en zeker geen slechte opslagen en uitslagen bleek partuur 1 te licht voor deze partij helaas mede door een blessure van Evert verloren zij helaas beide partijen.

De overige 2 parturen maakten er een waar spektakel van zowaar weer eens een “alles aan de hang”.

Erik en Tom waren met z`n tweeën maar daar was niet veel van te merken,

Erik achterin en voor best en Tom voorin en voor minst een goeie combi.

Samme had in het andere partuur de dubbelrol met Renze voorin en Fred voor best.

Lang ging het gelijk op en bij een stand van 5-5 6-6 was het toch partuur 3 dat er met de winst vandoor ging.

Partuur 2 mocht gaan strijden om de derde plaats.

Soep van Camping Terpstra mmmmm heerlijk.

In poule 2 was er de volgende indeling:

partuur 4: Bas Postma, Daniel Rob en Jos v Rosmalen.

partuur 5: Teake Hoekstra Kor vd Wal en Annie Poelstra.

partuur 6: Doede vd Meer, Rein-jan Buren en Peter Draaisma.

partuur 7: Piet-Jetze Heringa, Lolke Bierma en Gerard Lodder.

Partuur 4 was voor sommigen de titel favoriet en ze maakten die indruk in de eerste 2 partijen zeker waar, Bas ditmaal voorin, sloeg zowat alles boven wat hij kreeg en Daniel achterin deed wat hij moest doen en ook aan de opslag was er geen foutje te ontdekken en Jos voor best dat ging prachtig alles lukte.

Partuur 5 werd verslagen met 5-1 6-6 en partuur 7 kreeg 1 eerst meer maar verloren toch met 5-2 6-2.

Partuur 6 begon tegen partuur 7 en deze parturen waren goed aan elkaar gewaagd, Doede en Rein-Jan in het perk tegen Piet-Jetze en Lolke,

En Peter en Gerard die het uit mochten vechten met de opslag, de ballen van Gerard vielen soms 2 mm in het perk en die van peter vielen als een baksteen uit de lucht. Rein-jan begon aan de opslag maar hij vond dat Doede dat misschien wel beter kon waarna er werd gewisseld, en dat gaf de doorslag, partuur 6 won met 5-5 6-0.

Daarna was het partuur 5, dat nog een kans had op de finale ondanks het eerdere verlies, om te laten zien wat ze konden tegen partuur 6.

Lang ging het gelijk op maar helaas moesten ze toch toe geven aan partuur 6 met 5-4 6-2 en spatte de krans kansen uiteen.

Partuur 5 en 7 speelden nog tegen elkaar om de derde en vierde plaats in de poule en je kon zien dat partuur 5 zwaar teleurgesteld was en binnen mum van tijd stond het 5-0 voor partuur 7 en op 6-2 maakten Piet-Jetze, Lolke en Gerard het af en redde zij toch nog hun eer.

Parturen 4 en 6 bepaalden wie er naar de eindstrijd mocht, partuur 6 had goed gekeken naar het spel van partuur 4 en dachten dat het

lastig zou worden. Maar wat er gebeurd was begreep niemand maar de opslagen van Jos en Daniel vielen plotseling niet meer in het perk en Bas raakte de ballen niet zoals hij wilde, 2 keer kwaad op 6-6 en 1 keer een voor bal op 6-6 3 opslagen ernaast en de tegenstander stond op 6-0.

De ervaren Doede Rein-Jan en Peter wisten daar wel raad mee, met 5-2 6-0 maakten zij de partij op zeer degelijke wijze aan een eind.

De strijd om de derde plaats was bijna hetzelfde verhaal, de teleurstelling bij partuur 4 droop eraf en de vermoeidheid sloeg toe, maar dat gold ook voor partuur 2, zij speelden een partij minder, maar hadden ook een kaatser minder dus het was een aardige slijtageslag.

Partuur 2 pakt bij 3-3 de voorsprong en gaf die niet meer uit handen met 5-4 6-0 werden zij derde bij deze Vishandel de Bakvis Partij.

De finale dan:

Samme was bijna te laat om mee te doen en Renze had daarvoor gezegd, als er 19 man zijn dan doe ik niet mee; nou daar stonden ze beide in de finale gesteund door de opslagen van Fred.

Partuur 6 had na de laatste partij het gevoel dat er wel eens wat moois kon gebeuren.

Op het moment dat iedereen er goed voor ging zitten stond partuur 6 al voor met 4-1 en nog iets later zelfs matchpoint op 5-2, maarrrrrrrr

Samme begon alles te raken, opslag en uitslag maakte niet uit de punten waren voor hun, Renze sloeg de moeilijkste ballen boven en Fred had de toverbal ontdekt.

Ze kwamen terug naar 5-5.

In het laatste eerst pakten ze zelfs de leiding en dat deed wel wat met ze.

Renze brulde van enthousiasme en Samme rook de krans, Fred werd er niet anders van; lekker degelijk door.

Misschien was het de extra partij maar Doede Rein-Jan en Peter waren opgebrand en op 5-5 4-6 was het voor hun over.

De aanwezige sponsor Hessel Starrenburg had een heuse koningscommissie in het leven geroepen,het is tenslotte zijn partij

Eigenlijk was bijna iedereen het er wel mee eens dat Samme Overal werd gekroond tot Koning van de partij.

De Sponsor had het goed voor met de innerlijke mens en ondanks dat de ‘badgast’ kaatsers uitgezwaaid werden omdat ze de boot moesten halen

bleef het toch nog lang gezellig.

Over 2 weken 31-07-2016 is er weer een kans op de beroemde kransen.