VHC-Waddenfood partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Zondag 10 augustus organiseerde KV Terschelling de 2e VHC Waddenfoodpartij op het kaatsveld in Hoorn. 21 enthousiaste kaats liefhebbers meldden zich aan, dmv loting werden er 7 parturen gevormd. Er werd in 2 poules gestreden voor de finaleplaats.

In poule I namen partuur 1 (Henri Meyer, Cor  van der Wal en Jitske Plantinga) het op tegen partuur 2 (Samme Overal, Wim Reinigert en Roel Ewouds). Op papier leek dit een spannende partij op te leveren, echter Henri en zijn maten denderden over het partuur van Samme heen en wonnen glansrijk met 5-2 en 6-2. In dezelfde poule moesten partuur 3 ( Tom Couperus, Rein-Jan Buren en Jos van Rosmalen) tegen partuur 4 (Pieter Sijtsma, Arjen en Rixt Hettinga). Een mooie partij om naar te kijken, waarbij er fanatiek gestreden werd voor iedere punt. De winst ging in deze partij naar het jeugdige partuur 4.

In de tweede omloop nemen de parturen 2 en 4 het tegen elkaar op en partuur 3 en 1. Ook tijdens deze wedstrijden wordt er wederom fanatiek gekaatst voor een plek in de finale. Sterke opslagers, stevige perken en regelmatig mooi tussenspel , laten hier mooie partijen zien. De winst gaat in deze wedstrijden  naar partuur 1 en 4. De winnaar van deze poule is het partuur van Henri , zij zullen in de finale strijden tegen de winnaars van poule II, partuur 4 zal de kleine finale kaatsen tegen de nr 2 van poule II.  Helaas moet Pieter het veld verlaten door een enkelblessure, Samme vervangt hem en doet wat hij kan.

In poule II woedde tussen partuur 6 (Binne Tuinstra, Fred Fiege en Milo Aernoutse) en partuur 7 (Abe-Jan Stegenga, Peter Draaisma en Gerard Lodder) een pittige strijd, de parturen zijn flink aan elkaar gewaagd en hebben uiteindelijk bijna alle punten nodig om de uitslag te beslissen, de winst gaat op 5-5 en 6-4 naar het partuur van Binne.

Partuur 7 ( Bas Postma, Jan Sijtsma en Hanny Overal) hebben de eerste parijen vanachter de telegraaf kunnen aanschouwen en zo de tactiek kunnen bepalen. Zij moeten het opnemen tegen het partuur van Abe-Jan. Gefocust begint het partuur van Bas aan hun eerste wedstrijd, mede dankzij het geweldige uitslaan-talent van Jan Sijtsma winnen zij vrij eenvoudig van partuur 6. Helaas zit het er na deze partij voor partuur 6 het kaatsen voor deze dag er op. Vervolgens moeten de parturen 5 en 7 het tegen elkaar opnemen,beiden hebben inmiddels 1 partij gewonnen en zijn uit op winst. Na een spannende partij gaat de winst naar het partuur van Bas en zo bereiken zij de finale en het partuur van Binne zal strijden om de 3e plaats.

Zowel de kleine finale als de finale zijn beide spannende partijen, waarbij de parturen stevig aan elkaar gewaagd zijn . Ondanks de harde wind en regen wordt er tot de laatste slag fanatiek gekaatst, de kleine finale wordt op 5-5 en 6-6 gewonnen door het partuur 4 (Pieter/Samme, Arjen en Rixt) van partuur 5 (Binne, Fred en de koning van Vlie, Milo). In de finale biedt partuur Bas lang tegenstand, maar moeten uiteindelijk buigen op 5-5 en 6-2 voor het partuur van Henri, Kor en Jitske.  Henri wordt uitgeroepen tot Koning van deze tweede VHC –Waddenfoodpartij.

Het bestuur bedankt een ieder voor zijn of haar inzet,                                                                                 en haar sponsoren voor het verzorgen van de innerlijke mens.          ©Hanny Overal