Hotel Nap partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Ondanks het voorspelde weer en de wetenschap dat er nogal wat kaatsers een bedrijfsuitje of dag tripje hadden, waren er toch nog 12 deelnemers aan de Hotel Nap partij.

Na een lastige loting werd er begonnen en iedereen speelde een keer tegen elkaar dus 1 keer verliezen hoefde niet te betekenen dat je nergens kans meer op had.

Partuur 1, Frank Schaafsma, Peter Draaisma en Roel Ewouds begonnen tegen partuur 2 Rein-Jan Buren, Kor vd Wal en Annie Poelstra.

Partuur 1 was zo`n partuur dat als het mee zit dan kan het gek lopen, kaatsers die zich al eens hadden bewezen op goeie dagen hele goeie dingen kunnen doen, maar als het gras glad is krijg je toch rare ballen en glij partijen. Partuur 2 liet zien dat het er zin in had en liep snel uit naar een voorsprong, partuur 1 kwam nog een paar keer op 6-6 maar wist helaas geen punt te pakken, het werd 0-5 2-6.

De partij tussen partuur 3 Henry Meijer, Fred Fiege en Hanny Overal en partuur 4 Bas Postma, Jacob Bergsma en Pier Minnema was een ware slijtage slag, een aantal fouten van partuur 4 en een aantal goede punten van partuur 3 en het was zomaar 5-1 maar toen gebeurde er iets dat de hele dag heeft meegespeeld, partuur 3 begon de foutjes te maken en partuur 4 steeg boven zichzelf uit het was ineens weer 5-5, spannend.... partuur 3 kwam zelfs voor met 6-0 en had 3 matchpoints maar uiteindelijk trok partuur 4 op miraculeuze wijze aan het langste eind.

Partuur 3 (Henry) mocht het in de volgende ronde opnemen tegen partuur 2 (Rein-jan) maar ze waren nog zo onder de indruk van het verlies van de vorige partij en partuur 2 was aardig warm gespeeld dat wat ze ook probeerde het was het telkens net niet.

Partuur 2 won onverwacht eenvoudig met 1-5 4-6. Wat zou er gebeurd zijn als partuur 3 die eerste partij wel had gewonnen.

Partuur 1, (Frank), nam het nu op tegen partuur 4, (Bas). Partuur 1 was gebrand want ze hadden nog geen punt gehaald, partuur 4 moest nog even bijkomen van de vorige slijtage slag en in het begin ging het gelijk op maar bij een stand van 2-4 was het verzet van partuur 1 gebroken en liep partuur 4 uit naar een 2-5- 4-6 overwinning.

De parturen 1 (Frank, Peter, Roel) en 3 (Henry, Fred, Hanny) mochten gaan bepalen wie er uiteindelijk derde zou worden.

Partuur 1 begon wat losser te spelen alsof de druk eraf was, vaak op 6-6 gespeeld en af een toe een eerst gepakt, partuur 3 had nog steeds moeite om het goede spel van het begin van de dag weer op te pakken, uiteindelijk won de zoektocht van partuur 3 naar de vorm van het soms verassende spel van partuur 1 het werd 2-5 6-6.

Zo was er ondanks de poule vorm toch een echte finale Partuur 2 (Rein Jan, Kor, Annie), tegen Partuur 4 (Bas, Jacob, Pier).

Het werd een partij met weinig fouten en vaak wisselen van perk, voor elke bal werd gestreden en het was dan ook regelmatig 6-6, in het begin van de partij trok partuur 2 de meeste punten naar hun kant en was het 3-1, partuur 4 stond weer naar een achterstand te kijken en alsof ze dat nodig hadden werd er op een cruciaal moment een belangrijk punt gepakt en kantelde de wedstrijd. Partuur 2 probeerde van alles maar het was telkens een metertje tekort of het tussenspel werd beslist door partuur 4.

Partuur 4 won de partij met 3-5 6-6 door een zitbal van Pier.

Na een droge en toch onverwacht zonnige dag werden de prijzen uitgereikt van de Hotel Nap partij 2014.

Omdat er 4 parturen waren was er nog snel een prijs bij gehaald voor de nummers 4 zodat niemand met lege handen naar huis hoefde, en dat werd zeer gewaardeerd.

De kransen werden omgehangen bij Bas, Jacob en Pier, de winnaars van de Hotel Nap partij, en na de stemmingsronde ging de Camping Terpstra Telegraaf naar Bas Postma. Hij werd gekozen als Koning van de partij.

Dit was alweer de laatste veldpartij van het jaar, nog een keer dit jaar kan er gestreden worden voor de kransen en dat is in de oosterburen op 14-09-2014, een partij voor iedereen die een kans wil wagen, en op straat gebeuren de gekste dingen.                                                       ©Bas Postma