VHC-Waddenfood partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Afgelopen zondag was het tijd voor de eerste groothandel VHC-Waddenfood patij.

Zeven parturen werden gevormd uit een mix van kaatsers van Terschelling en 9 kaatsers van de wal, waarbij Easterein ruim vertegenwoordigd was. Na nog al wat gezucht en gepuzzel werd de indeling bekend gemaakt, en kon er worden begonnen.

In poule 1, met 4 partuur, werd er begonnen door Erik Bergsma, Hanny Overal en Jos van Rosmalen, tegen Abe Jan Stegenga, Peter Draaisma en Willy Bootsma. Al snel stond Abe Jan en zijn maten op een comfortabele voorsprong, maar zag dat partuur Erik langzij en voorbij kwam. In een spannende partij werd de winst door partuur Erik behaald. Hierna kwamen partuur Tom Couperus, Arjen Hettinga en Sietske de Bos uit tegen het drietal Harm Mink, Fred Fiege en Gerard Lodder. Ook hier werd gestreden voor iedere punt. Het partuur van Harm Mink trok aan het langste eind. De verliezers van de eerste ronde kwamen daarna tegen elkaar uit, waarbij partuur Abe Jan zegevierde. Partuur Erik en partuur Harm met de eerste winst op zak, waren beide vrij zeker van hun eigen kunnen, maar er kan maar één winnen, en dat werd Erik, hiermee een grote stap zettend richting finale. Partuur Harm begon gedesillusioneerd aan de laatste ronde tegen het partuur van Abe Jan, en kreeg geen enkel bordje meer aan de telegraaf. De laatste partij in de poule tussen Erik en Tom, werd een fantastische strijd. Tom, Arjen en Sietske stonden ver achter, maar kwamen op karakter terug tot 5 eersten gelijk, het werd zelfs 5-5 6-6, waarna Sietske een zitbal plaatste en zo, ondanks dat ze verder uitgekaatst waren, met een prettig gevoel, de finales langs de zijlijn konden volgen.

In poule 2 werd begonnen tussen Binne Tuinstra, (terug na 2 jaar) Pieter Sylstra en Roel Ewouds tegen Wim Reinigert, Jeroen de Bos en Annie Poelstra. Het partuur Binne was supersterk en gedegen en won eenvoudig. De tweede ronde ging tussen Rein Jan Buren, Douwe Sieperda en Machteld Couperus en partuur Wim. Dit werd een spannende strijd, die partuur Wim won, maar pas bij 5-4 6-6.

De laatste ronde tussen de parturen Binne en Rein Jan, werd ook eenvoudig gewonnen door Binne.

De strijd tussen de derde en vierde plaats ging tussen partuur Wim en partuur Abe Jan. Eerst ging het nog gelijk op, maar bij 3-3 zette het partuur Wim een tussensprint in, liep uit naar 5-3 en won het laatste eerst met 6-4.

In de strijd om de winst konden Erik, Hanny en Jos geen potten breken, vrij roemloos verloren ze van het zeer sterk spelende partuur Binne, met 5-0 6-4.

Binne had in geen 2 jaar gekaatst, maar was sterk aan de 2-de opslag, en zeer goed achterin het perk, Roel was zeer sterk met zijn opslag, en Pieter was ongenaakbaar, en vrijwel niet te passeren voor in het perk. De spelende leden kozen (mede door zijn dubbelrol) Binne tot Koning van deze partij. Iedereen kon zeer tevreden terug kijken op een dag met mooi weer, en mooi kaatsen.

Het bestuur dankt iedereen voor zijn en haar bijdrage, de sponsor, de soep, de gehaktballen, en de weer prachtige kransen.

Alle uitslagen;

Poule 1

1; Erik Bergsma, Hanny Overal, Jos van Rosmalen

2; Abe Jan Stegenga, Peter Draaisma, Willy Bootsma