Schaafsma partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Eind mei en wat was het heerlijk koud weer, gelukkig stond er geen wind.
17 personen hadden zig aangemeld voor 13.00 uur en dat resulteerde in 6 Parturen die met elkaar gingen strijden om de
speciale kransen van deze `heerlijke` Partij.
Na een wat chaotische loting werden de parturen bekend gemaakt en mocht de eerste partij gelijk beginnen.
Er werd gespeeld in 2 poules en de winnaars hiervan zouden spelen om de kransen.
In poule 1 ging het als volgt.
Partuur 1 (Wim Reinigert,Fred Fiege en Pieter Bergsma) tegen Partuur 2 (Evert Wendelaar,Frank Schaafsma en Peter Draaisma)
Het ging in deze partij gelijk op maar het publiek kreeg in de gaten dat wanneer Wim Gronings begint te praten dat dan het punt niet voor hun was;
En op het eind van de partij praatte Wim veel Gronings het werd 3-5 4-6 voor Partuur 2.
Nu was het de beurt aan Partuur 3 (Rein-jan Buren, Henk vd Zijl en Annie Poelstra) om te proberen Partuur 1 te verslaan,
Rein-jan achterin Henk voorin en annie voor best aan de opslag, op papier best een sterk partuur, maar de solide opslag van Frank en de uitslagen van Evert en Peter waren net iets scherper en verder het werd 2-5 2-6 voor Partuur 2.
Partuur 3 mocht gaan spelen om plaats 3 en Partuur 2 ging naar de finale

Poule 2
Hier begon Partuur 4 (Renze Poelstra en Anne Schaafsma) tegen Partuur 5 (Teake Hoekstra, Bas Postma en Jos v Rosmalen)
Het publiek knipperde met hun ogen en het stond 0-2 voor Partuur 5 en dat was het dan..... Partuur 5 deed wat ze wilde maar geen geluk en veel ballen net niet en het goede spel van Renze en Anne zorgde ervoor dat het 5-2 6-2 werd.
Partuur 5 mocht in de volgende partij laten zien of ze zich konden herstellen tegen Partuur 6 (Jeroen de Bos, Jacob Bergsma en Ben Ras)
Partuur 5 begon weer met een voorsprong dus dat zag er goed uit 0-1 voor 1-2 voor maar toen werd Partuur 6 warm en werd het helaas voor Partuur 5 weer 5-2 6-4.
Parturen 4 en 6 gingen in de volgende partij bepalen wie er naar de finale mocht.
In het begin bleven beide ploegen bij elkaar in de buurt maar je kon toch zien dat een tweetal het best moeilijk kan hebben tegen een degelijk spelend drietal Jeroen was zeer constant met opslag en uitslaan achterin, Jacob was weer ouderwets aan het maaien, en Ben sloeg behalve 1 keer op 6-6 alles in, het werd uiteindelijk 3-5 4-6.
De strijd om de derde plaats werd wegens tijdgebrek iets ingekort maar na een aantal oerwoud geluiden en oorlogs kreten oja en een soort van buik sprong van 2 leden, werd het 5-5 6-4 voor Renze en Anne, Rein-jan Henk en Annie hadden wat moeite met
opladen voor deze partij, Annie wilde haar sjaal omhouden tijdens de partij, tegen de zon uiteraard.

Dan de Finale,
Jeroen Jacob en Ben werden door net iets meer leden getipt als winnaars maar Evert,Frank en Peter hadden al laten zien
Dat ze scherp waren vandaag en hadden er zin in.
Gelukkig mocht de scheidrechter af en toe optreden want er waren tijdens het spel een aantal twijfel ballen. Elkaar in de war brengen en psychologische spelletjes werden volop gebruikt, bomen stonden in de weg, putjes zorgden voor hilariteit.
Deze finale had alles. Frank bleef echter zeer rustig met zijn opslag, en ze kwamen op een 2-4 voorsprong, Jeroen en Jacob
wisselden daarna in het perk en dat leverde gelijk een punt op, bij de stand 3-5 4-6 sloeg Ben op bij een kleine kaats.
Helaas voor het partuur van jeroen was hij te klein, Peter en Evert zorgden ervoor dat de bal voorbij ging en zo werd Partuur 2 de winnaar van de Slagerij Schaafsma straatkaats partij.
Ze kregen uit handen van een aantal jonge dames de krans omgehangen, Slagerij Schaafsma had aangegeven dit keer de kransen te verzorgen.
En...... alledrie een worst krans met bloemen om de nek, ik denk wel zeker een 1,5 meter lange heerlijke Keurslagers worst.
De Koning van de partij werd met 2 stemmen meer gekozen; Frank Schaafsma, en daar was hij zo blij mee dat terwijl de
voorzitter nog bezig was met het afsluiten van de prijsuitreiking, zijn vrienden op facebook al op de hoogte werden gebracht. uiteraard met foto van de koningsprijs van Camping Terpstra.
De voorzitter bedankte Anne en Christa Schaafsma voor de heerlijke hapjes en de Fantastische kransen en natuurlijk de zeer gezellige plek, om nog even na te praten over een koude maar toch weer zeer geslaagde kaats dag.

Partuur 1; Wim Reinigert, Fred Fiege, Pieter Bergsma

4:   10 p.

5:     4 p.

3e plaats      3-4:  5-5 4-6