De Bakvis partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Op een stralende zondagmorgen melden 15 personen zich aan voor de bakvis partij achter de kerk in Hoorn.

Prachtig weer , het veld lag er perfect bij, de haring van Hessel was er, de soep van Camping Terpstra en de broodjes van VHC, en Annie en Petra hadden hun best weer gedaan op de kransen.

Hoe mooi wil je beginnen.

Er werden 5 parturen gevormd;

1. André Kuipers, Fred Fiege en Sybren vd Zwaag
  2. Wim Reinigert, Peter Draaisma en Roel Ewouds
  3. Bas Postma, Germ Plat en Jos v Rosmalen
  4. Samme Overal, Frank Schaafsma en Gerard Lodder
  5. Franek Bikowski, Lykele Buwalda en Klaas Zwart.

Vanwege het aantal parturen werd er besloten iedereen tegen elkaar te laten spelen, een zware taak maar het was niet anders.

Partuur 3 kon slechts in 1 partij het tempo bijhouden en had in 1 partij wat pech maar helaas voor hun werd alles verloren.

Partuur 2 won 1 partij en werd 4e een knappe prestatie in al het slaggeweld.

Partuur 4 bleef lang op koers maar Samme,Frank en Gerard moesten hun meerdere erkennen in parturen 1 en 5,

Deze parturen speelden als laatste tegen elkaar en hadden beide alles gewonnen, met Franek aan de ene kant en André aan de andere, werd het voor de eilander kaatsers wel duidelijk dat er nog een veel hogere klasse is dan dat ze gewend zijn.

Franek, Lykele en Klaas kwamen vaak op 6-6 maar verloren de eerste paar eersten en zo liepen André, Fred en Sybren snel uit naar een comfortabele voorsprong.

Fred voorin was bijna niet te verslaan en als de bal er dan over ging stond André daar en die sloeg ze zelfs onderhands boven, Sybren had nog een paar toverballen met de opslag en zo waren ze niet bij te houden.

Ook de laatste partij was dus een overwinning voor partuur 1.

Om half 7 werden de prijzen uitgereikt onder een goedkeurend oog van de partij sponsor Hessel.

3e werd Partuur 4 en de 2e prijs ging naar Partuur 5.

Partuur 1 was op alle fronten het best en André Kuipers werd unaniem gekozen tot Koning van de dag.

Sybren heeft nog een heel  mooi bedrag gesponsord aan de kaatsvereniging tbv het nieuwe aggregaat en zowaar wint hij de krans, was dat toeval?

De penningmeester is zeer benieuwd naar de volgende partij en eventueel aangeboden enveloppen (personen kunnen eventueel anoniem blijven).

Dankzij het mooie weer bleef het nog lang gezellig op het veld, en het bestuur hoopt dat er de volgende keer nog meer kaatsers en toeschouwers aanwezig zullen zijn.

Alle uitslagen op een rijtje;

1-2: 5-1 6-2

3-4: 1-5 4-6

3-1: 0-5 4-6

5-2: 5-2 6-4