Isola Bella dorpencup | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Afgelopen zondag werd het kampioenschap van Terschelling gekaatst; de Isola Bella dorpencup.

En ondanks de slechte weersvoorspelling, bleef de regen en de harde wind weg, en kon er mooi gekaatst worden. 4 Partuur hadden zich opgegeven, en 3 losse leden vormden het 5-de partuur.

Vol vuur werd er gestreden voor de eer en de prijzen, iedereen liet zich van zijn en haar beste kant zien. Het is natuurlijk ook wel een eer om een heel jaar je het beste partuur van Terschelling te mogen noemen. Landerum, vorig jaar winnaar, was dit jaar afwezig door blessure's van 2 van de leden, en kon dan ook niet hun titel verdedigen.

Er werd een halve competitie gespeeld, en iedereen bleef fanatiek tot het laatst aan toe, al was het voor sommigen duidelijk dat zij dit jaar niet de beste zouden zijn. Er was ook weer genoeg om over te lachen, en om over na te praten. Bijna werd een paard geraakt door een afzwaaier van Wim, Renze's ruggengraat werd wel geraakt door die zelfde Wim, Frank werd dol dat zijn uitslagen iedere keer werden geretourneerd, Douwe, in geen 20 jaar een bal aangeraakt, moest er even in komen, maar was in de nabespreking niet minder dan ieder ander, Peter loopt weer als een kievit, Roel's opslag blijft geweldig, Fred had de perken weer uiterst precies uitgelegd, in Jan's opslag zat weer veel venijn, Lammert bleef gevaarlijk ondanks een schouderblessure, Anne was alleen dwars aan de opslag, Bas riep net te snel dat de winst binnen was, Ben blijft gevaarlijk met zijn opslag, Jacob bloed fanatiek, Sietske stond als vanouds goed opgesteld, en Jeroen was goed voorin, en nam ook de 2-de opslag goed over van Lammert.

Hoorn trapte af tegen Midsland I, Hoorn met Wim, Renze en Roel, tegen Midsland I met Fred, Jan en Douwe, (nieuwe ster op het kaatsveld), vrij eenvoudig won Hoorn met 5-2 6-4.

In het andere perk speelden West I tegen West II. West I met Lammert, (licht geblesseerd), Jeroen en Sietske hadden het niet zo moeilijk tegen West II, met Anne, Frank en Ben, 5-3 6-2.

Daarna was het de beurt aan Midsland II, waar de overgebleven losse spelers een sterk partuur vormden; Jacob, Peter en Bas, liepen na een moeizaam begin toch nog gemakkelijk over Hoorn heen, 5-3 6-2.

West I liet niet veel heel van Midsland I, hoewel gezegd moet worden, dat Douwe de ballen wat meer begon te raken, 5-2 6-2.

West II deden goede zaken na hun eerste verliespartij, door Midsland I te verslaan met 5-3 6-4, terwijl Midsland II het West I moeilijk maakte. In een mooie, gelijk opgaande strijd, kwam het partuur van Midsland net wat te kort, en verloor met 5-4 6-4.

Hierna kwam Hanny met de soep, en werd er even ontspannen met broodjes en soep, terwijl de eerste partijen werden nabesproken.

Midsland I bleef het zwaar houden, en kon ook hun laatste partij niet winnen tegen Midsland II. Op 5-3 6-0 moesten ze toegeven, dat ze ondanks hun grote inzet, ze elke keer net even te kort kwamen. West II kwam vaak tot 6-6 in hun partij tegen Hoorn, maar de laatste punten van het eerst gingen meestal naar Hoorn, zij wonnen met 5-3 6-4.

De laatste 2 partijen werden gespeeld tussen West II tegen Midsland II, en West I tegen Hoorn.

West II stond in geen tijd op een onmogelijke achterstand, en Bas riep al dat het laatste punt nog even moest. Anne, Frank en Ben gingen er nog een maal voor, en verbeten vochten ze zich terug in de wedstrijd. 5 Eersten gelijk, dus wie had nu de langste adem. Midsland II ging er nog wel voor, maar kreeg geen punt meer aan de telegraaf, en verloor van een dol enthousiast West II.

West I had al zijn wedstrijden tot nu toe gewonnen, en wilden graag die status behouden. Hoorn daarentegen gingen voor hun laatste kans. Elke keer nam West de voorsprong en kwam Hoorn terug. Bij de stand 5-4 en 0-6 voor Hoorn, was het voorbij. Vier maal ging het volgende punt naar West, en zo wonnen zij ook hun laatste partij, en ging Hanny en Bas naar binnen om alles op te tellen.

Nieuw is dat de Koning vanaf nu wordt gekozen door de spelers onderling. Iedere speler van het winnende partuur kreeg een paar voorkeurstemmen, maar Jeroen kreeg de meeste. Hij werd dan ook uitgeroepen tot Koning, waar iedereen het gelukkig mee eens was.

De prijzen werden uitgereikt door Bas met assistentie van Simon, ons nog steeds jongste lid.

Daarna werd er nog gezellig na gekletst, onder het genot van een drankje. Mooi op tijd ging de deur van de keet om 6 uur dicht.

Iedereen weer bedankt voor zijn of haar medewerking. Isola Bella voor de sponsoring, Camping Terpstra voor het beschikbaar stellen van de Koningsprijs, Alex en Yvonne voor de heerlijke soep. En Hanny, Sjoukje en Annie voor de prachtige kransen.

Alle uitslagen;

Hoorn;           Wim Reinigert, Renze Poelstra, Roel Ewouds