De Bakvis partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Afgelopen zondag werd er weer een kaatspartij gespeeld achter de kerk in Hoorn, de weersomstandigheden waren ideaal en de kaatsers waren dan ook volop in de goede stemming.

Er werden 6 parturen gevormd waarvan 1 tweetal, die in 2 poules gingen spelen om een finale plaats.

In poule 1 werd er gespeeld door part. 1 Jeroen de Bos, Peter Draaisma en Roel Ewouds. Part. 3 Evert Siderius, Lykele Buwalda en Douwe Sieperda en Part. 5 Lammert Stellema, Fred fiege en Sietske de Bos.

Partuur 3 was in de eerste partij nog niet helemaal wakker want zij verloren met maar liefst 5-0 6-4 van partuur 1.

In hun 2e partij liep het allemaal iets beter en deze wonnen zij dan ook met 5-4 6-4 van partuur 5.

Vervolgens moest partuur 5 het opnemen tegen partuur 1 en de ploeg van Jeroen toonde aan dat ze gedreven waren en beslist de finale wilden halen, dit lukte door te winnen met 5-3 6-6.

In poule 2 speelden Part.2 Bas Postma en Wim Reinigert, Part. 4 Samme Overal, Renze Poelstra en Sybren vd Zwaag en Part.6 Rein-jan Buren, Frank Schaafsma en Annie Poelstra.

Na een kleine vertraging van Wim (feestje) Reinigert kon ook hier worden begonnen.

En ook hier was de spanning wel degelijk aanwezig.

Nadat er 3 partijen waren gespeeld hadden alle 3 de parturen een partij gewonnen en een partij verloren en in eersten alles gelijk, het was nog even spannend in de laatste partij op een stand van 5-2 6-6 als Bas de bal had ingeslagen dan waren ze in de finale beland maar helaas.....

Alle drie gelijk dus werd er voor het eerst in het bijna 30 jarige bestaan van de kaatsclub geloot om de plek in de finale en om de derde plaats.

Met een schitterende overwinning plaatste Partuur 4 zich voor deze finale en mocht Partuur 2 zich gaan opmaken voor de strijd met Partuur 3 om de derde plaats,

Partuur 2 won de kleine finale met 5-3 6-4, al hadden ze stiekem toch gehoopt op de grote finale.

De finale tussen Partuur 1 en Partuur 4 ging erg snel, Partuur 4 had met lege handen kunnen staan maar het besef van de finale drong toch wel degelijk door, Partuur 1 had waarschijnlijk toch iets teveel gegeven in de partijen ervoor want helaas haalden zij dat niveau niet meer. Partuur 4 won deze partij met 1-5 2-6 , en vooral dankzij een ijzersterke finale werd Frank Schaafsma bekroond tot Koning van de Vishandel de Bakvis Partij.

Met een aantal discutabele beslissingen en af en toe felle discussies was het weer een heerlijke dag met zelfs flink wat publiek , en na de prijsuitreiking was het nog lang gezellig.

Op Maandag zijn we er weer voor iedereen dus mensen kom kaatsen...…

Alle uitslagen;

Partuur 1; Jeroen de Bos, Peter Draaisma, Roel Ewouds

Partuur 2; Bas Postma, Wim Reinigert

Partuur 3; Evert Siderius, Lykele Buwalda, Douwe Sieperda

Partuur 4; Samme Overal, Renze Poelstra, Sybren v/d Zwaag

Partuur 5; Lammert Stellema, Fred Fiege, Sietske de Bos

Partuur 6; Rein Jan Buren, Frank Schaafsma, Annie Poelstra

Poule 1;                                            Poule 2;

Partuur 1 – Partuur 3 5-0 6-4              Partuur 4 – Partuur 6 2-5 0-6

Partuur 3 – Partuur 5 5-4 6-4              Partuur 6 – Partuur 2 2-5 6-6

Partuur 5 – Partuur 1 5-3 6-6              Partuur 2 – Partuur 4 2-5 6-6

kleine finale:

Partuur 3 – Partuur 2 3-5 4-6

finale:

Partuur 1 – Partuur 6 1-5 2-6             Frank Schaafsma koning.