Onder de Pannen partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Zondag 14 augustus organiseerde kaatsvereniging Terschelling de Eetcafé Onder de Pannen partij voor haar leden en gasten. 19 enthousiaste kaatsers meldden zich om er een sportieve dag van te maken, Jacob Bergsma bood aan om de taak van scheidsrechter op zich te nemen, zodat er met 6 partuur gekaatst kon worden.

Er werd besloten om in twee poules te kaatsen, zodat ieder partuur drie keer kon kaatsen. In de eerste omloop nam partuur 1 ( Uco Bauer, Sietse Eelsingh en Frans Westra) het op tegen partuur 2 (Henry Meyer, Bas Postma en Milo Aernoutse). Henry , Bas en Milo namen de leiding in het spel en wonnen met 5-2 en 6-2. Het partuur van Uco was enigszins gefrustreerd en zij besloten meteen vol aan de bak te gaan tegen partuur 3 (Abe-Jan Stegenga, Richard vd Linden en Hanny Overal). Er werd van taken gewisseld, maar niks mocht baten, het partuur van Uco won glansrijk met 5-0 en 6-6. Nu lag de frustratie bij het partuur van Abe-Jan welke het op moesten nemen tegen partuur van Henry. Ook tijdens deze partij was het partuur Henry cs het winnende team, met mooie bovenslagen en weinig fouten, deze partij eindigde in 5-1 en 6-4.

In poule 2 nam partuur 4 (Hylke de Jong, Fred Fiege en Rene Buren) het op tegen partuur 5 (Douwe Zijlstra, Anne Schaafsma en Annie Poelstra). Een spannende partij met mooi tussenspel welke eindigde in het voordeel van partuur 4 met 5-4 en 6-6. Vervolgens kon partuur Hylke cs door tegen partuur 6 ( Erik Bergsma, Rein Jan Buren en Roel Ewouds). Dit partuur bleek te sterk en wonnen met 5-1 en 6-4. Partuur Douwe cs en partuur Erik cs maakten er nog een spannende partij van, met 5-3 en 6-4 wonnen Erik, Rein Jan en Roel.

Nadat alle partijen in de poules waren verkaatst kon er gestreden worden om de 5e en 6e plaats door partuur 3 en 5. Het partuur Abe-Jan cs stond nu in de juiste samenstelling te kaatsen en wonnen hun eerste partij die dag met 5-0 en 6-2.

De kleine finale was tussen partuur 1 en 4, het partuur van Uco cs was inmiddels ook op stoom en wonnen de kleine finale van partuur Hylke cs met 5-3 en 6-4, wat goed was voor de 3e prijs.

In de finale moesten partuur 2 en 6 het tegen elkaar opnemen. Een spannende partij, waarin partuur Erik cs de leiding nam en met een flinke voorsprong op de titel afstormden. Echter partuur Henry cs kwamen geweldig terug en met alles aan de hang op 5-5 en 6-6. Vastbesloten om te winnen, moest de laatste bal de beslissende bal worden. Helaas voor partuur Henry cs haalde deze het perk niet en was de winnaar van deze partij het partuur van Erik, Rein-Jan en Roel. Erik werd uitgeroepen tot koning. Na afloop werd er nog gezellig nagekletst en kunnen we terugkijken op een geslaagde kaatsdag. Naast onze eigen fotograven, heeft ook Henk Bootsma een hoop mooie foto’s gemaakt, welke hij aangeboden heeft voor publicatie op ons website, Henk bedankt.

Wij hopen onze leden op zondag 28 augustus weer in actie te zien op de NAP partij.

(Hanny Overal)

Kleine finale:

partuur 1 – partuur 4    5-3 en 6-4

Finale:

partuur 2 – partuur 6    5-5 en 6-6 (partuur 6 wint)

1e partuur 6 –Erik Bergsma, Rein-Jan Buren, Roel Ewouds (Erik Koning)

2e partuur 2 – Henry Meyer, Bas Postma, Milo Aernoutse

3e Partuur 1 - Uco Bauer, Sietse Eelsingh, Frans Westra