Hotel Nap partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Eindelijk weer eens zomerweer op deze zondag. Vier parturen werden gevormd uit de 12 leden die zich hadden aangemeld, die een halve competitie afwerkten. In de eerste ronde leek het koren meteen van het kaf te worden gescheiden. Het partuur Rein Jan Buren met Jeroen de Bos en Annie Poelstra gaven Auke de Vries, Rixt Hettinga en Roel Ewouds geen schijn van kans 5-1 6-0.

In het andere perk werd het partuur Renze Poelstra, Pier Minnema en Hanny Overal op dezelfde manier ingepakt door Bas Postma, Fred Fiege en Jacob Bergsma, 5-1 6-2.

Maar de 2 verliezende parturen herstelden zich uitstekend in de tweede omloop. De parturen van Auke en Bas kregen alles aan de hang, 5-5 6-6. Zoals altijd bij kaatsen werd de andere partij stilgelegd, zodat de 2 parturen op deze spannende stand ongestoord kan worden uitgespeeld. Partuur Bas sloeg de opslag van Roel naar het achterveld, en toen werd er gewisseld. Fred moest opslaan, Rixt en Auke stonden klaar voor de beslissende bal, maar helaas voor Bas en kornuiten haalde de bal het perk niet.

In het andere perk gingen ze ook weer verder. Ook hier kwamen alle bordjes aan de telegraaf te hangen. Maar Renze en consorten beslisten de partij bij 5-5 6-2.

Hierna werd de inwendige mens verzorgd, een perk weggehaald. De laatste 2 partijen werden achterelkaar gespeeld. Eerst de parturen van Auke en Renze tegen elkaar. Ondanks de wissel in het perk wilde het niet meer lukken bij partuur Renze, kansloos werd verloren met 5-1 6-2.

En toen de partij tussen Rein Jan en Bas. Zenuwachtig werd er begonnen. Kleine foutjes werden over en weer gemaakt. Maar spannend was het. Tot 3-3 ging het gelijk op. En toen liep partuur Rein Jan uit. Bij 5-3 6-2 maakte het partuur Bas een kleine kaats, en was de verwachting dat het afgelopen zou zijn. Maar de opslag van Fred was degelijk, en de kaats niet gehaald. Zou het nog mogelijk om terug te komen? Nee, verder lieten Rein Jan, Jeroen en Annie het niet komen. Zij wonnen de partij met 5-3 6-4.

En zo konden de prijzen worden uitgereikt. Partuur Auke won 2 van de 3 partijen, maar kregen de derde prijs. Op Terschelling krijg je namelijk bij 5-5 6-6 eindstand, als verliezend partuur 6 eerst, en door die regel had het partuur Bas, ondanks maar 1 winst partij 1 eerst meer. Het partuur Rein Jan was de winnaar, en Rein Jan werd uitgeroepen tot Koning.

Iedereen weer hartelijk bedankt voor de medewerking;

Hotel Nap voor de sponsoring, camping Terpstra voor de sponsoring van de koning prijs en de soep, vroege Fred voor het uitleggen van de perken, Annie, Sjoukje, Hannie, Petra voor de kransen, Peter voor de shirts.

Over de wedstrijd en andere zaken werd nog gezellig nagepraat, onder het genot van een lekker biertje, we hopen jullie weer te zien bij de volgende wedstrijd; de Schotse Luts straatkaats partij op 11 september in Midsland voor de Schotse Vier.

Alle uitslagen;

Partuur 1; Auke de Vries, Rixt Hettinga, Roel Ewouds

Partuur 2; Rein Jan Buren, Jeroen de Bos, Annie Poelstra

Partuur 3; Renze Poelstra, Pier Minnema, Hanny Overal

Partuur 4; Bas Postma, Fred Fiege, Jacob Bergsma

Partuur 1 – Partuur 2;     1-5 0-6

Partuur 3 – Partuur 4;     1-5 2-6

Partuur 2 – Partuur 3;     5-5 2-6

Partuur 4 – Partuur 1;     5-5 6-6    Partuur 1 wint

Partuur 3 – Partuur 1;     1-5 2-6

Partuur 2 – Partuur 4;     5-3 6-4

1-ste; partuur 2 met 19 eersten. Rein Jan Buren koning

2-de ; partuur 4 met 16 eersten.

3-de ; partuur 1 met 15 eersten.

4-de ; partuur 3 met 9 eersten.