de Bakvis partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Het gaat regenen en wel de hele dag, dat werd er door iedereen gezegd en dan word je s`ochtends wakker en kijk je uit je raam: Jaaaa zon!
En dus melden 14 leden van kaatsvereniging Terschelling zich aan voor de Bakvis partij op het kaatsveld te Hoorn.
Helaas waren er weer een hoop Terschellinger leden niet aanwezig maar gelukkig is het weer vakantie, en dan heb je ook de leden van de vaste wal die gezellig een balletje mee gaan kaatsen.
Er waren 5 parturen, dus werd er besloten een halve competitie te spelen, iedereen 1 keer tegen elkaar.
De eerste 2 partijen waren meteen spannend,Partuur 2 (samme cs) had de handen vol aan partuur 1 (Rein-Jan cs), maar won hun eerste partij met 4-5 6-6.
Partuur 3 (Bas) moest tegen partuur 4 (Ludwig) en dat werd zelfs 5-5 6-6, op een hele kleine kaats werd het beslissende punt gemaakt door partuur 4, de bal ging 3 cm voorbij de kaats.
Inmiddels was de sponsor van de Partij gearriveerd met zijn heerlijke haringen en uiteraard genoeg uitjes, Hessel bedankt.
Nu was het de beurt aan partuur 5 (Thom) om te laten zien wat ze konden, helaas was het partuur van Rein-jan te sterk zij wonnen met 4-5 4-6.
Op het andere veld was het partuur van Bas te sterk voor het partuur van Samme 5-3 6-4
Helaas moest er tijdens deze partijen tot 2 maal toe de keet worden opgezocht vanwege de hevige regen.
Maar gelukkig was de soep van Camping Terpstra gebracht en was het een mooi moment voor een bakkie en een broodje.
Na de korte pauze kon je toch merken dat een aantal spelers last hadden van het natte gras,
af en toe zag je bewegingen dat je dacht, die staat niet meer op.
Toch bleef het niveau hoog, het partuur van Rein-jan bezorgde het partuur van Ludwig een nederlaag 5-5 6-0, en het partuur van Thom won bijna van het partuur van Samme 5-5 2-6.
Weer moest het even onderbroken worden maar je merkte dat niemand het eigenlijk erg vond, er werd goed gekaatst en de sfeer was goed.
Rein-jan cs wilde de goede lijn van hun partij tegen Ludwig cs graag doorzetten tegen het partuur van Bas, helaas voor hun stond Sander voor in het perk en kregen ze een hoop ballen te verwerken. Het werd 2-5 2-6 voor partuur Bas.
Het partuur van Ludwig won beide laatste partijen van partuur thom en partuur Samme met 5-1 6-4 en 5-3 6-2 , en de laatste partij van partuur Bas tegen partuur Thom was helaas voor partuur 5 5-0 6-0. Bij het partuur van Thom was de dag net iets te lang.
Ondanks de regen was het allemaal net na zessen gespeeld en was het tijd voor de prijs uitreiking,
1e Partuur 3: Bas Postma, Sander de Bos, Fred Fiege 27 voor en 12 tegen
2e Partuur 4: Ludwig Seerden, Lykele Buwalda 26 voor en 15 tegen
3e Partuur 2: Samme Overal, Hoppie Stienstra, Annie Poelstra 20 voor 23 tegen (onderling winst tegen             Partuur 1)
4e Partuur 1: Rein-Jan Buren, Sjaak Bekema, Anne Schaafsma 20 voor 23 tegen
5e Partuur 5: Thom v/d Meer, Renze Poelstra, Sybren v/d Zwaag 10 voor 28 tegen

Met groot plezier werden de prijzen uitgereikt door Renze, Frans en sponsor Hessel
en werd Sander de Bos uit geroepen tot Koning van de Bakvis Partij 2011.

Alle uitslagen;

1-2:  4-5 6-6