Jaap Bos partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Afgelopen zondag was het prachtig kaatsweer en 20 mensen gaven zich op om de sportieve strijd met elkaar aan te gaan. Deze werden verdeeld over 7 partuur.

De loting was al aan de gang toen er nog twee laatkomers aan kwamen. De wedstrijd commissie liet na wikken en wegen de beide mannen mee kaatsen. Ze moesten het wel met z’n tweeën doen. Dat dit geen echt probleem was bleek wel, want de beide mannen haalden de finale.

In de eerste omloop werd bepaald wie verder mocht kaatsen in de winnaars of verliezers ronde. Daarna werd er verder gekaatst in twee poules. Het was duidelijk dat het een lange kaatsdag zou worden. Dat bleek ook wel, om 6 uur was konden de prijzen pas worden uitgereikt.

De eerste twee partijen gingen mooi gelijk op. Het waren kleine foutjes, of misse slagen die bepaalden wie de winnaar werd. De derde partij was snel gebeurd. Renze, Peter en Harm konden na 5-0 en 6-0 verder in de verliezers ronde.

Al gauw werd duidelijk wie de sterkste parturen waren, maar verrassingen zijn er altijd. Zo scheelde het niks of Bas, Lykele en Sybren versloegen het favoriete partuur van Ludwig, Germ en René Na 5-5 en 6-2 trokken zij toch aan het kortste eind.

In de verliezers ronde werd begonnen met een partij met alles aan de hang. Rein Jan, Fred en Roel werden nipt winnaar van Binne, Sjaak en Ben. Ook de tweede partij was weer spannend, maar ook hier moesten Binne cs verliezen. De derde plaats ging dus tussen Renze cs en Michel, Jan en Annie. Dit werd weer een mooie strijd met als winnaar Renze cs.

De winnaars ronde kende twee spannende partijen van 5 eersten gelijk en één partij met alles aan de hang. Bas cs wonnen van Michel cs. Hoewel deze kaatsers niks meer konden winnen maakten zij er toch een hele mooie en sportieve strijd van. Dit is iets, wat jammer genoeg, niet altijd voorkomt. In een partij mag gewisseld worden, maar het is de bedoeling dat men met z’n drieën kaatst.

Partuur 7 bestaande uit de BTW van de partij Chris en Herman bleven de eerste ronde staan en moesten gelijk in de winnaars ronde aan de bak. Zij wonnen vrij gemakkelijk van Bas cs.

Ook het partuur van Michel cs moesten van deze twee verliezen. Dus de finale was tussen Ludwig cs en Chris cs. Chris en Herman begonnen voortvarend en kwamen met 2 om 1 voor. Ludwig nam de opslag over van good old René en, sportief of niet, hierdoor stoomden Ludwig cs af op de overwinning. Chris en Herman hebben gestreden voor wat ze waard waren, maar moesten genoegen nemen met de tweede prijs.

Al met al weer een zeer geslaagde kaatsdag.

Uitslag;

Part. 1                                                Part. 2                                            Uitslag

Binne Tuinstra                                   Bas Postma                                      4 – 5 / 4 – 6

Sjaak Bekema                                    Lykele Buwalda