Hotel Nap partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Onder een donker wolkendek werd afgelopen zondag om 10 uur begonnen met het uitleggen van de perken. Om 11 uur werd de loting verricht met alle spelers aanwezig, zodat iedereen wist dat het eerlijk was gebeurd. Elf stoere kerels en één stoere meid die, niet bang voor een beetje nattigheid, begonnen aan de strijd om de Hotel Nap partij. Partuur Wim Reinigert, Jan Schuyl en René Buren namen het op tegen het partuur Rein Jan Buren, Fred Fiege en Roel Ewouds. Vliegens gingen Rein Jan en consorten van start, en voordat Wim, Jan en René het doorhadden, was de wedstrijd voorbij 5-1 6-4.

In het andere perk streden Renze Poelstra, Sietske de Bos en Jeroen de Bos tegen Bas Postma, Peter Draaisma en Cor Vis. Hier waren het Bas met zijn maten die overdonderend van start gingen. Op advies van Sietske werden er wat omzettingen in en buiten het perk gedaan, waardoor het partuur van Renze sterk terug kwam, het werd 5-5 6-6, alles aan de hang. De spanning was om te snijden, Jeroen voorin en Renze achterin wachten op de beslissende opslag van Cor. Deze had geen last van de spanning en sloeg een prachtige zitbal; en binnen was de winst. Ondertussen was de voorzitter ook gearriveerd, deze mocht wat later komen, in verband met een nachtelijke pokerpartij, hij had een lekkere pan soep van Alex en Yvonne meegenomen, en dat ging er wel in, met al die regen.

Nadat iedereen weer op krachten was gekomen werd er verder gegaan met de partij. Het partuur van Wim kwam goed uit de rust en wonnen hun partij tegen het partuur van Bas met 5-3 6-0.

Rein Jan en maten maakten er een lange partij van tegen Renze, Sietske en Jeroen, maar kwamen, na een onderbreking vanwege de regen, wel als overwinnaars te voorschijn, 5-4 6-0.

Alles was nu nog mogelijk, en de beslissing moest vallen tijdens de laatste ronde. De rekenaars hadden hun werk alweer gedaan, nu moest het alleen nog even gebeuren. Het partuur van Wim leek weer te zijn ingeslapen, en Renze en consorten liepen makkelijk uit tot 5-1, daarna rechten Wim, Jan en René hun ruggen. De opslag van René werd weer ouderwets vervelend, Jan kreeg het op zijn heupen, en Wim begon de boven te vinden, aan de andere kant werden de opslagen van Renze en Sietske ietsjes makkelijk te retourneren, en de partij kantelde volkomen. Van 5-1 werd het 5-5 en in het laatste eerst kregen Renze en zijn maten geen punt meer.

In de andere partij gingen Bas, Peter en Cor er nog één keer goed tegenaan, maar Rein Jan, Fred en Roel, ook niet op hun achterhoofd gevallen, wisten wat hun te doen stonden. In theorie was 4 eersten genoeg, maar niets ontziend, pakten zij ook in hun derde partij de winst, en daarmee de totale overwinning.

Hierna ging Rits over tot de uitreiking van de prijzen. Eerste dus Rein Jan, Fred en de met algemene stemmen tot koning uitgeroepen Roel. Wim, Jan en René, die gelijk in eersten eindigden met Renze, Sietske en Jeroen, werden door het onderlinge resultaat tweede, terwijl Renze en zijn maten genoegen moesten nemen met de derde prijs

Iedereen die had bijgedragen aan deze gezellige kaatsdag werd bedankt, waarna, onder het genot van een lekker drankje, alle partijen nog eens goed werden geanalyseerd.

De Uitslagen;

Partuur 1; Wim Reinigert, Jan Schuyl, René Buren

Partuur 2; Rein Jan Buren, Fred Fiege, Roel Ewouds

Partuur 3; Renze Poelstra, Sietske de Bos, Jeroen de Bos

Partuur 4; Bas Postma, Peter Draaisma, Cor Vis

Eerste omloop;

Partuur 1 – Partuur 2   1-5 4-6

Partuur 3 – Partuur 4   5-5 6-6 Partuur 4 wint.

Tweede omloop;

Partuur 1 – Partuur 4   5-3 6-0

Partuur 2 – Partuur 3   5-4 6-0

Derde omloop;

Partuur 1 – Partuur 3   5-5 6-0

Partuur 2 – Partuur 4   5-3 6-2

1-ste; Partuur 2, met 21 eersten. Roel Ewouds koning

2-de; Partuur 1, met 15 eersten.

3-de; Partuur 3, met 15 eersten.

4-de; Partuur 4, met 13 eersten.