Schaafsma partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Partuur 1; Binne tuinstra, Steven Klijn, Cor Vis.

Partuur 2; Wim Reinigert, Fred Fiege, Anne Schaafsma

Partuur 3; Jan Schuyl, Jacob Bergsma, Marco Smit.

Partuur 4; Rein Jan Buren, Henk Hazet, Frans Hek.

Partuur 5; Bas Postma, Renze Poelstra, Simone Dahmes.

Partuur 6; Jeroen de Bos, Sietske de Bos, Annie Poelstra.

Afgelopen zondag om ½ 6 zaten 18 leden van de kaats vereniging Terschelling achter bij Anne en Christa Schaafsma na te praten over de zojuist geëindigde Keurslager Schaafsma partij. Zoals zo vaak was het weer prachtig mooi weer geweest, ook al was er weer veel wind rond de Brandaris.

Om 1 uur was de inschrijving geopend, en om ½ 2 werd er door scheidsrechter Hessel Starrenburg, wedstrijd leider Frans Hek en de sponsor Anne Schaafsma geloot.

In de eerste ronde liet het partuur Wim Reinigert, Fred Fiege en Anne Schaafsma een zekere winst zich ontglippen, door de nimmer op gevende Binne Tuinstra, met een weer in het strijdperk teruggekeerde Steven Klijn, en Cor Vis terug te laten komen. Partuur Jan Schuyl, Jacob Bergsma en Marco Smit verloren nipt van Rein Jan Buren, Henk Hazet en Frans Hek, terwijl Jeroen de Bos met zijn Sietske en Annie Poelstra net niet konden tippen aan Bas Postma, Renze Poelstra en Simone Dahmes.

Daarna werd in overleg besloten door te gaan in een winnaars en verliezers ronde.

Nu begon ook het temperament van de spelers mee te spelen. Scheidsrechter Hessel had het er zwaar mee, iedereen bemoeide zich met alles, scheve lijnen werden bekeken met nog schevere ogen. Overlopende opslagers moesten worden terug gefloten door in de haast aangestelde hulp scheidsrechters, de bal is kwaad en is die niet kwaad dan is het wel een van de spelers die kwaad is.

En dan moest hij ook nog uitleg geven aan de vele toeschouwers, die onder het genot van een hapje en drankje de wedstrijden volgden vanaf de terrassen.

In de verliezers ronde wisten Jan Schuyl, Jacob Bergsma en Marco Smit zich naar een fraaie 3-de plaats te kaatsen.

Zowel het partuur van Binne, als dat van Bas hadden hun eerste wedstrijd in de winnaars poule gewonnen, zodat ze in hun onderlinge partij konden uitmaken wie de winnaar zou worden.

En dat werd dus het partuur Bas Postma, welke ook tot Koning werd uitgeroepen.

En dus werden de prijzen uitgereikt, de kransen omgehangen, en de door Anne en Christa verzorgde hapjes genuttigd, terwijl het vocht gehalte ook weer op peil gebracht kon worden dankzij het ook al gesponsorde bier (door Wim, Hessel en Renze). Het was weer ouderwets gezellig bij de Keurslager.