Jaap Bos partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Afgelopen zondag werd er weer druk gekaatst op het kaatsveld achter de kerk in Hoorn.De aannemers bedrijf Jaap bos open kaatspartij werd door 25 man/vrouw verkaatst.

Het veld lag er, na de gevallen regen, weer mooi bij. De weersomstandigheden, voor kaatsen, waren erg goed, niet te warm en met een mooi windje, dus dat was mooi meegenomen.

Na de loting kon er worden begonnen met kaatsen. Er was, door Renze, Fred, Jeroen, Sietske en Binne, een veld met drie perken uitgelegd, zodat er gelijk zes partuur aan de bak konden. Er werd gespeeld met een winnaars en verliezers ronde zodat alle 9 parturen in ieder geval twee keer een partij moesten kaatsen.

De ‘boppeslagen’ werden weer afgewisseld met ‘luchtslagen’, goede terugspeelballen met niet te missen ballen, die toch nog door rolden. Ook moest er weer een paar keer gemeten worden, soms met een verschil van nog geen 6 centimeter.

De eerste twee partijen waren niet erg spannend ondanks de goede inzet, maar de derde partij maakten de kaatsers er een spannende en lange wedstrijd van. Ook de vierde partij was weer een spannende en lange partij.

In de winnaars ronde had het partuur 9 van Rein Jan Buren, Annie Poelstra weinig in te brengen tegen het partuur 2 van Ludwig Seerden en Sjaak Bekema, maar de tweede partij van partuur 3 Thom v/d Meer en Sietske de Bos tegen partuur 5 Hylke de Jong, Lykele Buwalda en Onno Dolstra, was weer een zeer spannende partij. Thom en Sietske moesten ondanks een voorsprong toch nog verliezen en waren daardoor uitgeschakeld voor de prijzen.

In de verliezers ronde werden er twee lange en spannende wedstrijden gekaatst. Partuur 1 Jeroen de Bos, Peter Draaisma en Milo Arnoutse moesten op een stand van 5 eerste gelijk en 6 tegen 4 het hoofd buigen tegen partuur 4 Jan Schuyl, Wim Reinigert en Sybren v/d Zwaag. Het partuur 6 van Bas Postma, Wiebe Zijlstra en Ben Ras wonnen van partuur 7 Binne Tuinstra, Fred Fiege en Rene Buren.

Hierna kaatsten partuur 2 zich vrij makkelijk in de finale door een 5-1 winst op partuur 8 Lolke Bierma, Germ Plat en Roel Ewouds.

In de verliezers ronde won partuur 4 van partuur 9 Rein Jan Buren, Annie Poelstra en Frans Westra.

De finale en de kleine finale begonnen tegelijkertijd, maar bij de winnaars was het snel gebeurd. Terwijl in de verliezers ronde er toch nog spannend en zeer ‘vlot’ gekaatst werd.

Uiteindelijke winnaar was partuur 2, de tweede prijs was er voor partuur 5 en de derde prijs ging naar partuur 6.

De prijzen werden uitgereikt onder de diverse bijvallen van de nog in grote getale aanwezige kaatsers en toeschouwers. Hierbij werden Alex/Yvonne (soep), Wieke (kransen) en toch ook Wim voor de snelle bezorging van de broodjes, bedankt.

Na de traditionele foto’s werd er nog gezellig nagepraat en alvast vooruitgekeken naar de wedstrijd van volgende week zondag. Al met al weer een zeer geslaagde kaatsdag.

Part. 1                                                Part. 2                                              Uitslag

Jeroen de Bos                                    Ludwig Seerden                                0 – 5 / 4 – 6

Peter Draaisma                                  Sjaak Bekema

Milo Aarnoutse