Isola Bella dorpencup | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Om 11 uur melden zich 6 parturen voor de traditionele Isola Bella dorpencup. Er werd besloten om te spelen in het poule systeem. In poule 1 nam Midsland 1 het op tegen Hoorn 1, terwijl in het andere perk West 2 het opnam tegen Hee 1. Het partuur van Midsland 1 met Rein Jan Buren, Edwin Zijlstra en Simone Dahmes liep al snel uit naar een 3-0 voorsprong, voordat Hoorn goed en wel warm gedraaid waren. Maar daarna kwamen deze goed terug naar 3-2 en de kansen leken te keren. Maar Annie Poelstra kon het niet alleen, en de vele kwaad geslagen ballen van Wim Reinigert, en de vele buiten geslagen ballen van Renze Poelstra deden Hoorn de das om, 5-3 6-2. In het andere perk was de beslissing toen al lang gevallen. West 2 met Steven Klijn, Jeroen de Bos en Lammert Stellema hadden geen kind aan Bas Postma, Fred Fiege en Roel Ewouds, 5-2 6-2. Maar in de volgende wedstrijd werd West 2 verslagen door het al jaren in dezelfde samenstelling kaatsende Midsland 2, die zich gedegen hadden voorbereid op deze dorpencup, 5-3 6-6. Dus moest de derde partij uitsluitsel brengen wie naar de grote en wie naar de kleine finale gingen. Midsland 2, Chris Bijlstra, Alex Lamein en Jacob Bergsma, hadden deze partij al geanalyseerd voordat er één bal geslagen was, dus leek er niets te kunnen misgaan. Maar zoals ook al in de financiële wereld is gebleken, kunnen de grootste rekenwonderaars zich verrekenen! Afgemaakt door Hee 1 met 5-2 en 6-2 kwamen ze 4 puntjes te kort, waardoor West 2 naar de finale ging en Hee 1 ging strijden voor de derde en vierde plaats.

In de andere poule had Midsland 1 ook zijn tweede wedstrijd gewonnen tegen West 1 met Binne Tuinstra, Sietske de Bos en Ben Ras, alweer met 5-3 6-6. En zaten dus in de finale. West 1 en Hoorn 1 moesten toen alleen nog uitmaken wie er voor de derde en vierde plaats zouden gaan. West 1 streden voor elke bal, maar moesten hun meerdere erkennen in Hoorn 1, 5-2 6-6.

Hierna werden de buitenste perken opgeruimd, en werd er eerst gestreden om de derde plaats. Na het gelijkopgaande begin liep Hoorn toch uit naar een onoverbrugbare voorsprong en besliste Annie op 5-3 6-4 met een zit bal de wedstrijd.

En toen de finale. De kenners waren er al van overtuigd dat het voor het partuur van Midsland 1 moeilijk zou worden, en zo was het ook. En als dan ook nog de opslag van Rein Jan niet goed loopt, dan wordt het wel heel erg moeilijk. En zo werd het dan ook al snel 5-2 6-6 voor het partuur van Jeroen, Steven en Lammert. Hierna ging iedereen er lekker voor zitten, de prijzen werden uitgereikt door hoofdscheidsrechter Peter Draaisma, met behulp van Sietske de Bos die haar Jeroen tot koning uitgeroepen zag worden. En door de gunstige weersomstandigheden, de heerlijke soep van Yvonne, de lekkere broodjes, en het zonnige humeur van iedereen was het weer een fantastische Isola Bella Dorpen cup.