Hotel Nap partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Onder stralende weersomstandigheden werd afgelopen zondag weer de hotel NAP partij gekaatst. Misschien was het wel te mooi weer of andere omstandigheden, want er waren maar 12 kaatsers die zich aan melden. Desalniettemin konden er vier parturen worden gevormd en deze parturen maakten er een prachtige kaatsdag van.

Na de loting maakte het bestuur bekend dat er iedereen één keer tegen elkaar zou kaatsen, zodat er drie partijen gekaatst moesten worden.

Het veld lag er dankzij de regen goed bij, al stuiterde de bal soms een heel andere kant op dan de spelers op rekenden, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

In de eerste omloop werd er al duidelijk wie de twee sterkste parturen voor deze dag waren.

Jeroen de Bos, Jan Schuyl en Sietske de Bos wonnen redelijk gemakkelijk van Binne Tuinstra, Renze Poelstra en Henk Langerak. Ook Rein Jan Buren, Peter Draaisma en Annie Poelstra hadden weinig moeite met Pier Minnema, Fred Fiege en Simone Dahmes.

Na deze omloop werd er pauze gehouden om een broodje en soep te eten en natuurlijk te drinken, want de warmte sloeg nu al toe.

Na deze opfrissing gingen Binne, Renze en Henk met opgestroopte mouwen ten onder tegen Rein Jan, Peter en Annie. Ook Pier, Fred en Simone slaagden er nu in om maar weer één eerst te halen tegen Jeroen, Jan en Sietske.

Hiermee kregen we een echte finale van twee partuur die al 14 punten hadden verzameld, maar ook de strijd om de derde plaats was nog niet gestreden.

Pier, Fred en Simone hadden na grondige zelf analyse (onder leiding van Simone) het betere van het spel opgepakt en wonnen de wedstrijd van de moe gestreden Binne, Renze en Henk.

Hierdoor haalden Pier c.s. 9 punten en Binne c.s. ‘slechts ‘ 8.

De finale was spannender en ging tot vier eersten gelijk op. Bij 5 tegen 4 en 6 tegen 6 maakte Peter, door een bovenslag, de partij, in hun voordeel, uit.

Wat wel opviel, deze partij, dat er veel tussenspel was en weinig bovenslagen. Dit is, voor de toeschouwers, wel één van de aantrekkelijkste kanten van het kaatsen.

Met één stem meer werd Peter uitgroepen tot de koning van deze partij.

Omdat er maar vier parturen waren en maar drie prijzen, werd er in allerijl door Hanny nog een troost prijsje gehaald. Deze rode frisse lekkernijen (bedacht door Sietske), werden zeer op prijs gesteld, vooral door Binne de nog behoorlijk last had van het leuke feestje die nacht, maar die toch zijn sportiviteit liet zien door wel mee te doen.

Na de prijs uitreiking en het omhangen van de kransen werd een ieder bedankt voor alle medewerking. Hierna werd nog gezellig nagepraat over o.a. deze partij.

Uitslagen Hotel Nap partij

Partuur 1.                                              Partuur 2.                                Uitslag

Binne Tuinstra                                      Jeroen de Bos                         3 – 5 / 4 –6

Renze Poelstra                                      Jan Schuyl

Henk Langerak                                     Sietske de Bos

Partuur 3.                                             Partuur 4.

Rein Jan Buren                                    Pier Minnema                         5 –1 / 6 –4

Peter Draaisma                                    Fred Fiege

Annie Poelstra                                     Simone Dahmes

Partuur 1.                                             Partuur 3.                            3 – 5 / 6 – 6