Isola Bella dorpencup | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Onder zeer warme en drukkende weersomstandigheden werd afgelopen zondag de eerste kaats partij van kaatsvereniging Terschelling, de Isola Bella Dorpencup, verkaatst.

De warmte en de vermoeidheid van het strandfeest waren er de oorzaak van dat het tempo soms in slow motion was. Desondanks werd er zeer goed gekaatst en dat was te zien aan de verschillende uitslagen. Regelmatig was het zes-zes en waren de parturen zeer aan elkaar gewaagd.

Er waren in totaal zeven partuur en deze werden onderverdeeld in twee poultjes. De winnaars van poule A moesten, om de 1e en 2e prijs, tegen de winnaar van poule B. De nr. 2 van poule A moesten, om de 3e prijs of geen prijs, tegen de nr. B van poule 2.

Door het warme weer en de lange partijen werd het een lange kaatsmiddag die begon om elf uur en eindigde om 18.30 uur. Gelukkig was er genoeg te drinken en de soep en broodjes waren ook zeer welkom.

In totaal werden er elf partijen gekaatst in twee verschillende perken. Er waren vijf partuur die zich voor een dorp hadden opgegeven en zes mensen die zich ‘los’ hadden opgegeven. Door loting werden deze zes in twee mix parturen bij gevoegd.

Opvallend was het dat twee oud gedienden in de finale stonden en wel Ben Ras en ons oudste lid Roel Ewouds. Zij kaatsten samen met Bas Postma. Deze finale was tegen het partuur Midsland 3 dat bestond uit Chris Bijlstra, Alex Lamain en Jacob Bergsma. Dit partuur won met vijf tegen twee en zes tegen twee. Als koning van de partij werd Alex uitgeroepen.

En, wonder boven wonder, was iedereen het hiermee eens.

De ‘kleine’finale ging tussen Midsland 1 bestaande uit Hoppie Stienstra, Edwin Zijlstra en Simone Dahmes tegen Hoorn 1 bestaande uit Annie Poelstra, Renze Poelstra en Wim Reinigert. Doordat Renze naar zijn werk moest viel Henk Hazet in, iets wat niet meevalt na een zware avond en zonder warming-up. De partij werd begonnen met twee eersten gelijk, dit in onderling overleg en werd gewonnen door Midsland 1 met vijf tegen twee en zes tegen zes.

Al met al weer een zeer geslaagde kaatsmiddag.

Uitslagen

Poule A. Uitslag

Partuur 5 (Hoorn 1) - Partuur 3 (Midsland 2)            5 – 4 / 6 – 4

Annie Poelstra            Jan Schuyl