Hotel Nap partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Zondag was er weer de Hotel Nap kaats partij achter de kerk in Hoorn. Mede door het roeien en de naweeën van het aardbeienfeest waren er maar 12 personen op komen dagen, waarvan ook nog een opgebeld moest worden omdat het wat laat was geworden. Dit alles mocht de pret niet drukken. Bas Postma, Peter Draaisma en Cor Vis gingen er vol tegen aan tegen Jan Schuyl, Jeroen de Bos en Ben Ras. Voordat de laatsten goed en wel warm gedraaid waren, was de partij ook afgelopen. 5-2 6-0. In het andere perk was het wat spannender, Rein Jan Buren, en Renze en Annie Poelstra waren er dicht bij tegen Binne 'achteruit' Tuinstra, Pier Minnema en Sietske de Bos. Maar op het laatst wisten de laatsten de winst naar zich toe te trekken. 5-5 6-6.

In de tweede ronde moesten Rein Jan en consorten lijdzaam toezien dat ditmaal het partuur van Bas aan het langste eind trokken weer gingen ze met 5-5 6-6 ten onder. Jan, Jeroen en Ben streden hun tweede partij tegen het partuur van Binne, en vooral de kreten van Binne brachten het bloed van hun tegenstanders aan de kook, helaas vertaalde zich dat niet in winst, en ook deze partij ging verloren voor Jan met 5-2 6-4.

In de laatste ronde moest uit gemaakt worden wie er winnaar zou worden. Bas en zijn maten namen het op tegen Binne en de zijnen. Strak speelden Binne, Pier en Sietske hun partij en Bas, Peter en Cor moesten lijdzaam toezien, hoe ze snel weg liepen naar een een voorsprong die niet meer in te halen was. Binne raakte van de ene roes in de andere en was niet te stoppen. Vooral niet in de combinatie van een zeer goede eerste opslag van Sietske en het goede werk van voorinse Pier. 5-2 6-2. In de andere partij liepen Rein Jan weg bij Jan maar dezen herpakten zich uitstekend en wonnen met 5-5 6-2. Dus was er weer rekenwerk te maken. Jan, Jeroen en Ben werden 4-de, Bas, Peter en Cor 3-de, Rein Jan, Renze en Annie 2-de, en Binne, Pier en Sietske 1-ste. Algemeen werd Binne tot koning verkozen, en mocht tussen zijn strijdmakkers met de kransen op de foto voor de kerk. Mede dankzij het gelukkig droge weer, de heerlijke soep van Alex en Yvonne, de broodjes en de drankjes na de wedstrijd was het weer een heel gezellige dag. We hopen dat het er bij de Schotse Vier partij weer net zo gezellig aan toe gaat.