H. Willemsma partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Afgelopen zondag werd de H. Willemsma verspeeld op het veld achter de kerk.

Door andere activiteiten elders was een deel van de vaste kern dit keer niet aanwezig, en moesten 13 leden worden ingedeeld, wat nog niet makkelijk was. Er werden 5 parturen gevormd, die om ½ 12 begonnen aan de competitie. Iedereen tegen iedereen. Dus 4 partijen, en er werd besloten om met 2 eersten te beginnen, om niet te laat te eindigen.

Partuur Jeroen de Bos met zijn maten Hanny Overal en de licht geblesseerde Sietske de Bos speelden tegen Lykele Buwalda, Roel Ewouds en Simone Dahmes. In een spannende partij was het partuur van Lykele net iets beter, en zij wonnen dan ook met 5-4 6-6. In het andere perk moesten Binne Tuinstra met Peter Draaisma het met zijn tweeën opnemen tegen Fred Fiege, Annie Poelstra en Ben Ras. Ook hier veel strijd, zoals we dat gewend zijn. Partuur Fred gingen tot de bodem, maar moesten toch buigen voor hun opponenten. Partuur 5 had de eerste ronde vrij en bedienden de telegraaf. In de tweede omloop herstelden Jeroen en maten zich door te winnen van Renze Poelstra en Hoppie Stienstra, die ondanks hun enthousiasme het onderspit dolven 5-3 0-6, Lykele liet er geen onduidelijkheid over bestaan dat zijn team voor de hoofdprijs ging, door te winnen van Fred met 5-4 6-0. Na deze ronde werd het er even van genomen, met lekkere broodjes en soep met ballen. Ben Ras was hierna er helemaal klaar voor, maar moest toen de derde ronde rusten, en maakte zich dus maar nuttig door op de voorlijn te gaan zitten jureren. Renze en Hoppie voorkwamen de voortijdige winst van Lykele door ze te verslaan met 5-5 en 6-4, terwijl de de Bosjes met Hanny zich ook als titel kandidaten lieten gelden door te winnen van Binne met 5-3 6-0. En dus werd het steeds spannender. Binne en Peter denderden door, zij versloegen Renze en Hoppie, en in het andere perk deed Jeroen het zelfde, zij versloegen Fred. In de laatste ronde gingen Fred, Annie en Ben er nog eens ouderwets tegen aan, maar moesten toch op het laatst buigen tegen Renze, (ondanks zijn struikeling en pijnlijke enkel), en Hoppie die nog een maal hun rug rechten en en wonnen met 5-5 6-4, terwijl partuur Lykele het net niet redden tegen Binne en Peter, 5-4 6-4. Al met al was het weer heel gezellig en spannend, waarbij wel gezegd moet worden dat er veel partijen net even anders hadden kunnen eindigen door de steeds sterker wordende wind, die schuin over het veld waaide, waardoor vooral de opslag een hele kunst werd.

Hierna werden de eersten geteld en kon worden vastgesteld dat het partuur Jeroen de Bos eerste was geworden en in de kransen werden gezet. Partuur Binne werd tweede en partuur Lykele derde. De koning commissie had niet veel tijd nodig om Sietske de Bos door haar uitmuntende opslag tot Koningin van de H. Willemsma partij uit te roepen. Hierna werd er nog even lekker na gepraat onder het genot van een koud drankje, dank zij Cor Vis die de aggregaat weer een goede doorsmeerbeurt had gegeven, nadat die vorige week de geest had gegeven.