Schaafsma partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Op zondag 20 mei werd onder de toren op West Terschelling de Keurslager Schaafsma straat kaats partij verspeeld. 20 Spelers kwamen op deze zonnige dag opdagen, en er werd een winnaars en verliezers ronde gespeeld. In de eerste ronde werd het duidelijk dat er goed geloot was, en ook dat sommige spelers al een zwaar weekeinde achter de rug hadden. Er werd fanatiek gestreden voor elk punt, en dat leverde rollende en struikelende spelers op. Naar mate de strijd vorderde werd het net als het weer steeds grimmiger. Het publiek leefde volop mee en zag in de verliezers ronde een leuke kleine finale, waar het partuur van Jan Schuyl, Peter Draaisma en Sietske Hiemstra won van Rein Jan Buren, Fred Fiege en Ben Ras, na een eerste eerst waarin vooral Fred tekeer ging voorin het perk met 5-1 en 6-2. In de finale moest het team van Tjalling Lanstra en Renze Poelstra het met zijn tweeën opnemen tegen Jurjen Tuinman, Anne Schaafsma en Simone Dahmes. Dat deden ze met verve en ze wonnen verdiend met 5-2 en 6-6. Bij sponsor Anne Schaafsma in de tuin werden de prijzen uitgedeeld door voorzitter Rits Sixma en werd er nog gezellig nagepraat, onder het genot van een lekker drankje en hapje, over een hele leuke straat kaats partij.

1 Jan Schuyl, Peter Draaisma, Sietske Hiemstra

2 Jeroen de Bos, Piet Stellingwerf

3 Bart de Bos, Jacob Bergsma, Frank Schaafsma

4 Tjalling Landstra, Renze Poelstra

5 Rein Jan Buren, Fred Fiege, Ben Ras

6 Bas Postma, Frans Hek, Annie Poelstra

7 Jurjen Tuinman, Anne Schaafsma, Simone Dahmes

Eerste omloop;    partuur 1 – partuur 2    4-5 2-6

partuur 3 – partuur 4    2-5 4-6

partuur 5 – partuur 6    3-5 4-6

tweede omloop;  partuur 7 – partuur 2   5-3 6-2

partuur 4 – partuur 6   3-5 6-6

verliezersronde;  partuur 1 – partuur 3   5-4 6-2

kleine finale;      partuur 5 – partuur 1   1-5 2-6

finale;                partuur 4 – partuur 7   5-2 6-6

Tjalling en Renze beide tot prins uitgeroepen.