Isola Bella dorpencup | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

Afgelopen zondag was de traditionele Isola Bella dorpencup. Acht parturen hadden zich opgegeven, en om ½ 12 werd de eerste omloop gespeeld. In de eerste partij deed zich meteen de eerste verrassing voor, achter de kerk in Hoorn op het te hoge gras, verloor Midsland 1 van For-Midsland in een spannende partij met 3-5 en 6-6. Hoorn won van Midsland 5, Midsland 2 daverde over Midsland 3, terwijl Landerum West verpulverde. Na deze eerste schermutselingen werd er verder gespeeld in een winnaars en verliezers ronde. In de winnaars ronde was het een spannende partij tussen For-Midsland en Hoorn, die werd gewonnen door For-Midsland met 5-5 en 6-2. De andere wedstrijd werd overtuigend gewonnen door Midsland 2 die geen spaan heel lieten van Landerum. In de verliezers ronde waren Midsland 1 te sterk voor Midsland 5 en moest Midsland 3 buigen voor West. In de kleine finale werd de geblesseerde Sietske Hiemstra van West vervangen door Hoppie Stienstra die samen met Jeroen de Bos en Hessel Starrenburg het mochten opnemen tegen Alex Lamein, Chris Bijlstra en Jacob Bergsma van Midsland 1. In een spannende partij met een ouderwets sterk spelende Hessel ging het lang gelijk op, maar moesten Jeroen en zijn maten op het laatst buigen voor hun tegenstanders, die net even sterker waren en wonnen met 5-4 en 6-0, en daarmee de derde plaats veroverden. In de grote finale gingen de grote mannen en vrouw spelen om de hoofdprijs en de eeuwige roem. Fred Fiege en Peter Draaisma speelden zo geïnspireerd, dat Tjalling Landstra boven zich zelf uitsteeg en een formidabele opslag liet zien, waar hun tegenstanders in het perk zich geen raad met wisten. Het gezegde wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, was wel erg van toepassing op deze finale. Wat Jan Schuyl en Samme Overal ook probeerden, de ballen vlogen ze om de oren. Peter Draaisma wist de boven lijn goed te vinden, en Fred Fiege sloeg ouderwets goed op. Ook Hanny Overal kon het tij niet wenden en de finale was snel beslist in het voordeel van Midsland 2, die de eerste plaats zeer zeker verdienden. Tjalling Lanstra werd tot Koning verkozen. Al met al was het een gezellige dag, waar nog even over na gepraat moest worden.