Hotel Nap partij | KAATSVERENIGING TERSCHELLING

De Hotel Nap kaats partij. Afgelopen zondag werd er onder prachtige weersomstandigheden weer fel gestreden voor de kransen en de eer. Na lang beraad werden de 20 deelnemers verdeeld in 7 parturen. En nadat het kersverse echtpaar de Bos in de bloemen was gezet en gefeliciteerd kon het echte werk beginnen. Jeroen de Bos met zijn maten Peter Draaisma en Frans Hek lieten in de eerste omloop geen spaan heel van Jan Schuyl, Renze Poelstra en Ben Ras, die hoe ze ook opsloegen de ballen aan alle kanten voorbij zagen gaan, vooral Peter had geen moeite om ze regelmatig naar de boven te slaan. Bas Postma, Fred Fiege en Simone Dahmes lieten er ook geen gras over groeien en gingen zonder een centje pijn naar de winnaars ronde, door Binne Tuinstra, Roel Ewouds en Rene Buren slechts 1 eerst te gunnen. Cor Vis was ook weer aanwezig, sloeg prima op, en met Annie Poelstra voorin en Wietse Punter achterin werd er gewonnen van Sander de Bos, Pier Minnema en Sietske de Bos. Rein Jan Buren, en Bart de Bos met zijn tweeen hadden een staand nummer, en namen het in de winnaars ronde op tegen partuur Jeroen de Bos. Met een man minder, maar met gedegen opslag, en een prima perk en een geweldige inzet wisten ze het sterke partuur van Jeroen te verslaan 5-5 6-0. Partuur Bas nam het op tegen het partuur van Wietse, en ook deze partij was lang en zwaar. Op 5 eersten gelijk en 4-4 ging de opslag van Bas voor, balend miste hij daarna een hoge bal van Wietse, waarna de laatste doorging naar de finale. In de verliezers ronde kreeg partuur Sander de Bos een staand nummer, zij konden zich opmaken voor de kleine finale, waarin ze het moesten opnemen tegen het partuur Binne Tuinstra, die met Roel als gelegenheids voorinse het partuur Jan aan de kant sloeg, vreemde capriolen van Renze ten spijt. De derde plaats werd gewonnen door Sander de Bos met 5-3 6-4. Ze waren net wat zekerder en krachtiger dan hun opponenten. En dan de grote finale. Rein Jan en Bart lieten er geen gras over groeien, wat hun bedoelingen waren. Twee keer ging het eerst bij 6-6 naar hun partuur, daarna kwamen Wietse met Annie en Cor weer sterk terug, maar dezen moesten elke keer weer een achterstand goed maken, wat na mate de strijd langer duurde steeds moeilijker werd. Voor Wietse en Cor waren dit weer hun eerste wedstrijden na een blesure, en de pijp raakte langzaam leeg. Op gegeven moment nam Annie de opslag over van Cor, die daarna ondanks de vermoeidheid een kleine kaats ouderwets keepend verdedigde, waardoor ze weer een eerst inliepen. Op 5-5 en 4-2 sloeg Annie de bal terug in het perk en was hun overwinning een feit, Wietse werd unaniem tot Koning uitgeroepen. Maar alle hulde aan Rein Jan en Bart, die met 2 man er wel heel dicht bij waren. Al met al was het weer erg gezellig, en nadat Rits de prijzen had uitgedeeld, Alex voor de soep, Wim voor de broodjes, Wieke voor de kransen had bedankt werd er nog gezellig nagezeten op het veld achter de kerk.

1 Jan Schuyl, Renze Poelstra, Ben Ras

2 Jeroen de Bos, Peter Draaisma, Frans Hek