Keurslagerij Schaafsma partij 27-5-2018

Keurslagerij Schaafsma straatkaatspartij

Prachtig weer en zowaar eens geen harde windvlagen tijdens de prachtige straatkaatswedstrijd van 2018

11 spelers (er was meer verwacht) stonden aan de start van deze prachtige dag.

De eerste partij die gespeeld werd was op papier meteen een topper,

Bas Postma, Jacob Bergsma en Fred Fiege tegen Erik Bergsma, Anne Schaafsma en Annie Poelstra.

Erik zweepte de boel goed op maar het hielp niet echt in mum van tijd stond er een 4-0 achterstand op de telegraaf,

Anne en Annie probeerden van alles maar waarschijnlijk luisterden ze te veel naar Erik en waren ze afgeleid.

het partuur van Bas maakte weinig fouten en maakten de partij af met 5-0 6-6

De tweede partij speelden Rein-Jan Buren, Teake Hoekstra en Pieter Bergsma tegen Franek Bikowski en Frank Schaafsma.

Deze partij ging hetzelfde als de eerste partij, een eentonig beeld en veel gemopper op oa de bomen en de bal.

ook hier werd de eindstand snel behaald 0-5 0-6 voor partuur Franek.

Het partuur van Rein-Jan was waarschijnlijk nog niet wakker maar ze mochten meteen aan de bak voor hun 2e partij,

nu tegen Bas,Jacob en Fred.

Ze moesten echt aan de bak dachten ze, het partuur van Bas dacht waarschijnlijk anders om, wat in de eerste partij allemaal lukte dat mislukte nu volledig.

Rein-Jan stond geniepig te lachen in het perk als er weer een bal tegen een boom werd aangeslagen.

5-2 6-4 was de eindstand voor Rein-jan, Teake en Pieter, niet geheel verwacht maar wel terecht.

In de volgende partij die werd gespeeld was wederom een zelfde eindstand,  Franek en Frank gingen echter wel door met het spel waar ze de eerste partij mee hadden gewonnen,

en Erik, Anne en Annie deden het een stuk beter dan hun eerste partij, ze kwamen zelfs op voorsprong, maar Franek en Frank vonden het genoeg en gaven geen punt meer weg,

en trokken de partij alsnog naar hun toe.

Erik, Anne en Annie hadden de hoop na de 2 punten in de vorige partij dat ze de weg omhoog hadden gevonden, maar ja, Rein-Jan Teake en Pieter hadden van de favoriet gewonnen

en waren op dreef, Rein-jan kuste zelfs meerdere keren verschillende bomen (hij blijft een sbb man) omdat ze hem wel degelijk hielpen.

Teake en Pieter maakten geen fouten en speelden een zeer puike wedstrijd.

Erik, Anne en Annie vielen helaas terug op het nivo van de eerste wedstrijd en dat was te merken in de stand.

Helaas 5-0 6-4 en zo eindigden Erik,Anne en Annie op een vierde plek

De laatste wedstrijd van de dag.

Franek Bikowski en Frank Schaafsma speelden met z`n tweeën tegen het partuur Bas Postma, Jacob Bergsma en Fred Fiege.

Het partuur van Bas kwam 0-1 voor maar plotseling lukte er niets meer en sloegen Franek en Frank alles weg en maakten ze geen fouten.

Het partuur van Bas dacht nog even dat ze de draai weer hadden gevonden.

Maar Franek en Frank liepen uit naar een 5-1 voorsprong.

Het moet toch kunnen dachten Bas, Jacob en Fred, de eerste partij kon het ook.

5-2 en 5-3 en 5-4 wat gaat hier gebeuren dacht het publiek.

bij een stand van 5-4 6-4 was het toch Frank die de bal op tijd keerde en zo de partij naar hun toe trok,

Het partuur van Bas werd door deze uitslag 3e.

De tweede plaats was door dit resultaat voor Rein-Jan Buren, Teake Hoekstra en Pieter Bergsma

Franek werd door de overige spelers gekroond tot Koning van de Partij.

Wederom een zeer enerverende dag met een heerlijke nazit in de tuin van de familie schaafsma.

alle uitslagen op een rij:

1 Bas Postma, Jacob Bergsma en Fred Fiege         13 punten

2 Erik Bergsma, Anne Schaafsma en Annie Poelstra         2 punten