Isola Bella O.T.K.(M.Z.B.) partij

Op een zonovergoten zondag 1 juli werd de Isola Bella O.T.K.K.M.Z.B. (Open Terschellinger Kaats Kampionschap Met Zachte Bal) gekaatst met de volgende parturen:

1: Evan Sertima, Frank Schaafsma, Pieter Bergsma

2: Franek Bikowski, Doede van der Meer, Fred Fiege

3: Erik Bergsma, Kor van der Wal, Annie Poelstra

4: Bas Postma, Rein-Jan Buren

5: Samme Overal, Peter Draaisma, Gerard Lodder

De dag startte met bovenstaande 5 parturen, waar iedereen een keer tegen elkaar kaatste. Met de temperaturen op deze dag was het een uitdaging om scherp te blijven.

Iedereen was blij met een verkoelend windje op deze warme dag, waardoor het goed vertoeven was. Door de droogte was het veld keihard, waardoor de zachte bal nog meer stuiterde en spelelement met zich mee bracht. Tussen het vele water drinken werd er flink gestreden om de punten.

Na de eerste twee wedstrijden te hebben gewonnen, eindigde partuur Evan van Sertima, Frank Schaafsma en Pieter Bergsma toch op een 3e plaats. De 2e plaats werd door mooie op- en uitslagen gewonnen door Franek Bikowski, Doede van der Meer en Fred Fiege.De winnaar van de dag werd tweetal Bas Postma en Rein-Jan Buren. Bas werd gekroond tot koning van de partij.

Deze wedstrijd was een lach en een traan, met onze maat Renze Poelstra in ons hart, dit was zijn partij. Ter ere van Renze is er de Renze Poelstra wisselbeker in het leven geroepen, die dit jaar met trots is gewonnen door Bas en Rein-Jan.

5e plaats: partuur 5 (10 eersten)

4e plaats: partuur 3 (15 eersten)

3e plaats: partuur 1 (21 eersten)

2e plaats: partuur 2 (22 eersten)