Haye Willemsma partij

Haye Willemsma partij 2019

1e Pinksterdag werd er op het veld aan de bosrand in Hoorn gekaatst om de kransen en prachtige prijzen.

Vorig jaar was er een jubileum jaar en vanwege het 35 jarig bestaan van de vereniging waren de prijzen uitbundiger dan anders en was er na afloop een barbecue verzorgd door Frank Schaafsma van Keurslagerij Schaafsma.

16 kaatsers hadden zich aangemeld voor de partij en vanwege de speciale dag waren er ook speciale regels,

Zo mocht er onder andere niet rechtstreeks boven worden geslagen (directe punten)

En kwam een team op 2 punten voorsprong dan waren ze verplicht om een ooglapje te dragen,

Dit zorgde voor een hoop hilariteit en bleek ook goed voor de wedstrijd te zijn, in bijna alle gevallen verloor het team met de ooglapjes de desbetreffende set.

In 2 poules werd er bepaald wie er om de 3e plaats en wie er om de 1e plaats ging strijden.

Het team van Bas Postma en Frank Schaafsma haalden het niet in poule 1 en in poule 2 hadden Erik Bergsma, Kor vd Wal en Fred Fiege, ondanks een winstpartij, niet genoeg punten voor de finales.

Na de soep van camping Terpstra en wat extra hapjes van de keurslager werd er gestart met de finales.

De 3e plek werd een strijd tussen de teams van Samme Overal en Jacob Bergsma tegen Sander Bakker, Peter Draaisma en Anne Schaafsma.

Samme vergat af en toe de bovenslag regel maar was soms ook weer zo scherp dat hij de bal zeer geplaats net voor de bovenlijn liet stuiteren, Anne dacht 1 keer dat hij hem had maar hij raakte vervolgens via de hand de bal met zijn gezicht (op 1 meter van de lijn) en dat mag dus niet, het zat ook niet mee.

Halverwege de wedstrijd werd er een hulplijn ingeschakeld ( ook dit mocht 1 keer per wedstrijd) door Samme en Jacob, iemand uit het publiek mocht helpen de kaats te verdedigen, en zowaar kreeg deze de bal ook nog, echter werd de bal pas gestopt net voorbij de kaats dus het punt alsnog naar de tegenstander,

Er volgde hierna nog wel een stiekeme maar toch opvallende handdruk tussen de hulplijn en Anne Schaafsma van de tegenpartij.

Jacob had een paar verassende uitslagen en de kaatsen waren steeds erg ruim, Sander en Peter kwamen er niet voorbij.

Bij een stand van 5-5 4-0 werd er door beide teams de joker ingezet( goed voor dubbele punten)

Mocht het team van Sander deze pakken dan hadden ze ineens de leiding.

Helaas voor hun werd de kaats niet voorbij geslagen. Samme en Jacob eindigden op de 3e plaats.

Het team van Rein-Jan Buren, Teake Hoekstra en Gerard Lodder speelden om de 1eplaats en de kransen tegen het team van Marten Faber, Sietse Eelsing en Jos v Rosmalen.

Jos had in de vorige wedstrijd zijn vinger uit de kom en was na een kort doktersbezoek weer op het veld toch moesten Marten en Sietse het met zijn tweeën doen in de finale.

Marten en Sietse pakten al snel de leiding en gaven die ook niet meer uit handen zelfs het ooglapje, of hij nou bij iedereen altijd goed zat is nog steeds de vraag, was bijna geen probleem.

Rein-Jan, Teake en Gerard waren net iets te wisselvallig, ze speelden zeker niet slecht en zelf hadden ze niet verwacht dat ze de finale zouden halen maar ze waren zeker finale waardig.

Maar met 5-3 6-2 werd de wedstrijd beslist door een net iets degelijker spelende Marten en Sietse.

De koning van de dag werd deze dag bepaald door Koning Toto, alle spelers moesten voorafgaand aan de wedstrijd de verwachte uitslag invullen en 1 iemand had er 7 goed van de 8.

Sietse Eelsing, ook al winnaar in de finale, werd deze dag de speciale koning en werd dit maal echt gekroond.

Vervolgens werd de door Peter Draaisma gesponsorde partij afgesloten met een hoop muziek en lekker eten en was het tot laat in de avond erg gezellig.